انتشار قسمت سوم مجموعه کلیپ های “ایران و جنگ های سایبری”

مجموعه کلیپ های “ایران و جنگ های سایبری” به بررسی بدافزارهای استفاده شده در حملات سایبری بر ضد ایران می پردازد.

در سومین قسمت این مجموعه، به تحلیل بدافزار پیچیده Flame پرداخته می شود.

Flame، در اردیبهشت 1391 کشف و شناسایی شد. ساختار برنامه نویسی و عملکرد Flame در نوع خود بی نظیر و پیچیده تر از دو بدافزار Stuxnet و Duqu است که آنها نیز در حملات سایبری علیه ایران استفاده شده بودند. برای نمونه، یکی از بخش های کوچک و رمزگذاری شده Flame حاوی بیش از ۷۰ هزار سطر برنامه نویسی به زبان C است و بیشتر از ۱۷۰ عبارت رمزگذاری شده در آن بکار رفته است.

هدف Flame جاسوسی از فعالیت های کاربر با تصویربرداری از صفحه نمایش و شنود تماسهای صوتی برقرار شده از طریق سیستم آلوده است.

در این کلیپ، به کرات، به منابع مختلف داخلی و خارجی استناد شده است و رویداد از نگاهی کاملاً بی طرفانه، اما فنی، روایت می شود. مشاهده این کلیپ کوتاه به تمامی دست اندرکاران و فعالان در حوزه فناوری اطلاعات کشور توصیه می شود.

سومین قسمت از این مجموعه چهار قسمتی در همین صفحه و یا از طریق این پیوند قابل مشاهده است. همچنین برای دریافت فایل این کلیپ به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

 

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال 1370، همواره به امر آگاه سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، که بیش از هفت سال از راه اندازی آن می گذرد، یکی از غنی ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

2 پاسخ

  1. سلام .
    ویروس فلیم اولین بار توسط کمپانی امنیتی Prevx شناسایی شد .

    مرکز ماهر اون رو تحلیل کرد .

    کسپرسکی هم فقط خبرش رو طبق معمول دزدید و خبرسازی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *