انتشار قسمت دوم مجموعه کلیپ های “ایران و جنگ های سایبری”

مجموعه کلیپ های “ایران و جنگ های سایبری” به بررسی بدافزارهای استفاده شده در حملات سایبری بر ضد ایران می پردازد. در دومین قسمت این مجموعه، به تحلیل بدافزار فوق پیچیده Duqu پرداخته می شود.

Duqu در اواسط سال 1390 کشف و شناسایی شد. هر چند، در آمار ارائه شده توسط شرکت های امنیتی در خصوص کشورهای هدف این بدافزار اختلاف نظر وجود دارد اما نام ایران در همه این گزارشات به چشم می خورد. اکثر صاحبنظران امنیتی بر این باورند که بر اساس ساختار کدنویسی این بدافزار، نویسندگان Duqu یا همان نویسندگان بدافزار Stuxnet بوده اند و یا حداقل دسترسی کامل به کدهای Stuxnet داشته اند. بدافزار Duqu تنها برای شناسایی شبکه ها و سیستمهای هدف به منظور اجرای حملاتی همچون Stuxnet بود. بدافزار قادر بود از طریق ارتباطات نقطه به نقطه با سرور فرماندهی تماس بگیرد و بدین ترتیب دستگاه های فاقد دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه های متصل به اینترنت در شبکه با سرور فرماندهی در ارتباط بودند.

در این کلیپ، به کرات، به منابع مختلف داخلی و خارجی استناد شده است و داستان از نگاهی کاملاً بی طرفانه، اما فنی، روایت می شود. مشاهده این کلیپ کوتاه به تمامی دست اندرکاران و فعالان در حوزه فناوری اطلاعات کشور توصیه می شود.

دومین قسمت از این مجموعه چهار قسمتی در همین صفحه و یا از طریق این پیوند قابل مشاهده است. همچنین برای دریافت فایل این کلیپ به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال 1370، همواره به امر آگاه سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، که بیش از هفت سال از راه اندازی آن می گذرد، یکی از غنی ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

3 پاسخ

  1. باسلام بنده یکی ازقربانیان این جنگ شدم البته مطمئن نیستم چراکه اطلاعاتم کم است چراکه دراین خصوص دوره خاصی رانگذرانده ام اماتصاویروکلیپ هائی دراین موارددیده ام چندروزیست که سیستمم بدون انکه خودم کلیدی رابزنم خاموش میشه یااینکه ازسیستم امنیتی کروم که سوال میکنم افرادی که واردسیستم من شده اندرامکان وادرس ipانهارابرایم مشخص نموده که یکی ازانهااشناست امادیگری ازکشوربیگانه است لطفاراهنمتئی کنیدچگونه سیستمم راپاکسازی کرده تادیگرباچنین اوضاعی برخوردنداشته باشم باتشکروسپاس بیکران

    1. با سلام،
      استفاده از ضدویروس قدرتمند و به روز رسانی مداوم آن، نصب اصلاحیه های امنیتی سیستم عامل و برنامه های کاربردی، استفاده از گذرواژه های قدرتمند و پرهیز از کلیک بر روی لینک های ناآشنا در ایمیل ها و صفحات اینترنتی می تواند احتمال آلوده شدن به بدافزارها را تا حدی زیادی کاهش دهد.
      در خصوص پاکسازی، توصیه می شود از طریق سامانه help.shabakeh.net با گروه پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر تماس حاصل نمایید تا با بررسی مشکل مطرح شده رفع گردد.

  2. خیلی قشنگ درست شده بود

    با تشکر شما و تمامیی همکاران عزیزتان
    فلورمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *