سایت Wiki Leaks تحت حملات بی پایان

از اوایل هفته گذشته که سایت Wiki Leaks برای چندمین بار، اقدام به انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا کرد، حملات اینترنتی از نوع Denial of Services) DoS) برای اختلال و از کار انداختن این سایت آغاز شده است.

 اولین سری از حملات، روز دوشنبه 8 آذرماه شروع شد. میزان و شدت حملات DoS به حدی نبود که فعالیت این سایت را متوقف کند.  فردی با نام مستعار Jaster که یک نظامی بازنشسته است، اقرار کرد که این حملات به عنوان اعتراض به انتشار اسناد محرمانه دولت، از سوی وی انجام شده است.

 در پی این حملات، مسئولان سایت Wiki Leaks، میزبانی سایت را به سرویس دهنده های شرکت Amazon که امکانات گسترده تری برای مقابله با حملات DoS دارند، منتقل کردند.

از روز سه شنبه 9 آذر ماه، سری دوم حملات DoS با شدت بیشتری آغاز شد و در اوج حمله، میزان ترافیک ایجاد شده به 10 گیگابیت در ثانیه رسید. البته با ترفندهای بکار گرفته شده، دسترسی به سایت Wiki Leaks دچار وقفه جدی و طولانی نشد.

 طبق آخرین خبر، در پی اعتراض دولت و نمایندگان مجلس آمریکا، شرکت Amazon میزبانی سایت Wiki Leaks را متوقف کرده است. مسئولان این سایت در اعتراض به این اقدام شرکت Amazon، در اطلاعیه ای که منتشر کرده اند، گفته اند: “اگر شرکت Amazon تاب و تحمل آزادی بیان را ندارد، بهتر است بخش فروش کتاب Amazon را هم متوقف کند”.

 در روز جمعه 12 آذر ماه، نام سایت Wiki Leaks از سرویس دهنده های DNS شرکتی که میزبانی آن را برعهده داشت، حذف شد و بدین ترتیب دسترسی به این سایت کاملاً غیر ممکن شده است. شرکت میزبان در اطلاعیه ای اعلام کرد، موارد متعددی از جمله تداوم حملات گسترده DoS بر علیه این سایت و در معرض خطر قرار گرفتن بیش از 500 هزار نام دیگر سایت ها که بر روی این سرویس دهنده های DNS میزبانی می شوند، از دلایل عمده برای حذف نام سایت Wiki Leaks از سرویس دهنده های این شرت است.

 در حملات اینترنتی DoS، درخواست های زیادی بطور همزمان به یک سایت خاص ارسال می شود. این اتفاق باعث می‏شود، سرویس دهنده این سایت، از پاسخگویی به درخواست های متعدد، بازمانده و از کار بیفتد. معمولاً در انجام این حملات، از مجموعه ای از کامپیوترهای به تسخیر درآمده استفاده می شود. این کامپیوترها، آلوده به برنامه های مخربی هستند که امکان دسترسی و کنترل کامپیوتر را از راه دور و توسط افراد بیگانه فراهم می کنند.

برای موفقیت هرچه بیشتر حملات DoS، شیوه های زیرکانه ای هم بکار گرفته می شود. بعنوان مثال، حتی اگر سایت تحت حمله قادر به پاسخگویی اولیه به درخواست باشد، درخواستی که پاسخ داده شده از سمت درخواست کننده اول، بلاتکلیف نگه داشته می شود تا منابع ارتباطی سرویس دهنده سایت، هرچه سریعتر اشغال شده و سایت قادر به پاسخگویی همزمان به دیگر درخواست ها نباشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *