اصلاحیه امنیتی برای چند نرم افزار

 موسسه Mozilla با انتشار نسخه بروز شده‏ای از مرورگر Firefox اقدام به ترمیم 13 حفره امنیتی در این مرورگر کرد. از بین 13 حفره امنیتی، 11 حفره دارای درجه اهمیت “حیاتی” هستند. درجه “حیاتی” یعنی امکان  سوء استفاده از این حفره های امنیتی بدون دخالت و اطلاع کاربر وجود دارد. دو حفره امنیتی باقیمانده هم یکی دارای درجه “مهم” و دیگری دارای درجه اهمیت “متوسط” هستند.

 نسخه‏های بروز شده مرورگر Firefox دارای شماره نگارش 3.6.13 و 3.5.16 است. موسسه Mozilla همچنان به پشتیبانی خود از نسخه قدیمی Firefox 3.5 ادامه می‏دهد.

 موسسه Mozilla نیز مانند شرکت Google اطلاعات فنی درباره حفره‏های امنیتی جدید را تا مدتی منتشر نمی‏کند و با اینکار، فرصتی به کاربران و مدیران شبکه می‏دهد، تا سیستم‏های خود را بروز کنند. بسیاری از افراد نفوذگر و خرابکار با مطالعه و استفاده از اطلاعات فنی حفره‏های امنیتی، روش‏های سوءاستفاده از این حفره ها را تهیه و ارائه می‏کنند.

 علاوه بر کشف و شناسایی حفره‏های امنیتی متعدد در مرورگر Firefox، موسسه Mozilla با مشکلات دیگری نیز روبرو است. انتشار نسخه جدید Firefox 4 با تأخیرهای مکرر روبرو شده و فعلاً زمان مشخصی برای عرضه آن تعیین نشده است. همچنین مرورگر Firefox در حال از دست دادن سهم خود در بازار جهانی مرورگرها است. طبق آخرین آمار، سهم مرورگر Firefox فقط 8/22 درصد از بازار کل مرورگرها است. این درصد، پایین‏ترین میزان در 15 ماه گذشته بوده است.

شرکت Apple نیز با ارائه نسخه جدید Quick Time 7.6.9 اقدام به ترمیم 15 حفره امنیتی در این نرم افزار کرد. از 15 حفره امنیتی، 14 حفره دارای درجه اهمیت “حیاتی” هستند. در سال جاری میلادی، چهار نسخه جدید از نرم افزار Quick Time ارائه شده تا در مجموع 34 حفره امنیتی را در این نرم افزار ترمیم کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *