حمله اینترنتی به آمریکا!

اتفاقی که هفته گذشته سروصدای زیادی به پا کرد، خبر هک شدن بسیاری از سایت های دولتی کشورهای کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا بود. در حالی که سایت وزارتخانه های خرانه داری و بازرگانی کاملاً از کار افتاده بودند، سایت های وزارت دفاع (پنتاگون) و کاخ سفید توان مقاومت بیشتری داشته و تنها با مشکلات محدودی در نمایش صفحات و ارائه سرویس، روبرو بودند. وضعیتی مشابه نیز برای برخی از سایت های مهم کشور کره جنوبی رخ داد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد مبدا این حملات از سمت کره شمالی بوده که چند هفته ای است موضوع آزمایشات موشکی آن روابط میان کره شمالی را با دیگر کشورها، بیش از پیش تیره کرده است. همگی این اتفاقات توان و دانش نفوذگران و ویروس نویسان را یادآوری می کند. قدرتی که نه برنامه نویسان حرفه ای شرکت های معظمی نظیر مایکروسافت و نه مدیران سایت های بزرگی همچون پنتاگون می توانند آن را نادیده بگیرند. واقعیت آن است که هیچ نرم افزار و یا سخت افزاری نمی تواند ادعا کند که با استفاده از آن، همه راه های نفوذ به سیستم بسته خواهند شد.

ارتباطات شبکه ای لازمه دنیای دیجیتال امروز است و نفوذگران همیشه راهی برای رخنه در آن می یابند. اما با طراحی صحیح، استفاده از دیواره های آتش قوی در درگاه های شبکه، نصب و به روز کردن دائمی ضدویروس، استفاده از نرم افزارهای نفوذیاب (Host Intrusion Prevention)، نصب تمامی اصلاحیه های سیستم عامل و برنامه های کاربردی (بصورت خودکار، دستی و یا از طریق سرویس WSUS) در کنار آموزش کاربران، همگی با هم می توانند احتمال گرفتار شدن در دام ویروس نویسان و نفوذگران را کاهش دهند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *