ضد ویروس های جعلی: بخش عمده ای از برنامه های مخرب

یک تحقیق که توسط شرکت گوگل صورت گرفته، نشان می دهد که افراد خلافکار بیشتر سعی دارند با فریب کاربران، برنامه های مخرب خود را بر روی کامپیوتر آنان قرار دهند و استفاده از نقاط ضعف سیستم های عامل و نرم افزارهای کاربردی، در اولویت های بعدی قرار دارند.
بر اساس آمار بدست آمده از این تحقیق 13 ماهه، ضدویروس های جعلی و دروغین که با نمایش هشدارهای غیرواقعی، سعی در ترساندن کاربران و فریب آنان به خرید این نرم افزارهای بی ارزش و مخرب دارند، بیش از 15 درصد از کل برنامه های مخرب کشف شده بر روی اینترنت را تشکیل می دهند. این آمار در طی یکسال گذشته، پنج برابر شده است.
در عیل حال، این ضدویروس های جعلی و دروغین بیش از 50 درصد از برنامه های مخربی را تشکیل می دهند که از طریق آگهی های اینترنتی بر روی سایت های واقعی و سالم عرضه می شوند. معضل آگهی های اینترنتی جعلی و آلوده برای سایت های مشهوری که بخش عمده ای از درآمد آنها از آگهی ها تأمین می شود، روز به روز پیچیده تر و شناسایی آنها دشوارتر می شود. از 240 میلیون صفحه وب که در این تحقیق مورد آزمایش قرار گرفته اند، بیش از 11 هزار دامنه (Domain) حاوی آگهی های ناسالم که ضدویروس های جعلی را ارائه می کردند، بودند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *