توصیه‌نامه امنیتی دورکاری امن کارکنان

ویروس کووید ۱۹ نخستین بار در آذر ماه در شهر ووهان چین شناسایی شد. در حالی که ابتدا از بیماری ناشی از این ویروس با عنوان ذات‌الریه یاد می‌شد کمیسیون ملی بهداشت چین در دی ماه به‌صورت رسمی شیوع کووید ۱۹ را در این کشور گزارش کرد. یک ماه بعد سازمان بھداشت جھانی شیوع این ویروس را یک همه‌گیری محدود (Outbreak) و تهدیدی برای سلامت عموم در سطح بین‌الملل اعلام کرد. این سازمان در 21 اسفند 1398 خبر داد که کووید ۱۹ به مرحله همه‌گیری جهانی (Epidemic) رسیده است. دبیرکل سازمان ملل انتشار این ویروس را بدترین بحران جهانی از زمان پایان جنگ جهانی دوم در ۷۵ سال گذشته توصیف کرده است.

کشورهای مختلف هر یک با سیاست‌هایی خاص به مقابله با این ویروس پرداخته‌اند. از جمله این سیاست‌ها که در ایران نیز در حال اجراست، فاصله‌گذاری اجتماعی است. از اقدامات مؤثر در ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دورکاری کارکنان از منزل بجای حضور فیزیکی در محل کار است.

علاوه بر فراهم بودن ارتباط اینترنتی مناسب، انضباط، خودانگیزشی و روالی جامع و مشخص، اطمینان از تأمین امنیت سیستم‌ها و داده‌های ذخیره و تبادل شده از نکات حائز اهمیت در انجام اثربخش و امن دورکاری است.

در این توصیه‌نامه به مواردی که رعایت آنها نقشی کلیدی در ایمن نگاه داشتن سازمان از گزند تهدیدات سایبری در جریان دور کاری دارند پرداخته شده است.

برای دریافت توصیه‌نامه بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *