تلاش Kaspersky برای بازگرداندن آب رفته به جوی

در حالی که فروش محصولات ضدویروس به سازمان‌ها و مؤسسات دولتی تنها 0.03 درصد – معادل کمتر از 54 هزار دلار – از کل فروش شرکت Kaspersky در آمریکا را تشکیل می‌دهد، روز دوشنبه، این شرکت در یکی از دادگاه‌های ناحیه‌ای آمریکا از وزارت امنیت داخلی این کشور (Department of Homeland Security) که نهادهای دولتی آمریکایی را ملزم به حذف محصولات Kaspersky کرده اقامه دعوا کرد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در اواخر شهریور ماه، وزارت امنیت داخلی آمریکا از تمامی سازمان‌ها و مؤسسات فدرال این کشور خواست تا ظرف سه ماه، تمام محصولات امنیتی شرکت Kaspersky را از سیستم‌های خود حذف کنند. در آن زمان اعلام شد که این تصمیم به علت احتمال استفاده دولت روسیه از محصولات این شرکت برای دسترسی به شبکه‌های آمریکا اتخاذ شده بوده. اما در مهر ماه، دو روزنامه Washington Post و Wall Street Journal فاش کردند که جاسوسان روسی توانسته بودند از طریق ضدویروس Kaspersky برخی از اطلاعات محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) را از کامپیوتر شخصی یکی از کارکنان این سازمان سرقت کنند. اطلاعاتی که این کارمند بی‌توجه به قوانین NSA آنها را از سازمان خارج کرده و به دستگاه خود در منزلش منتقل نموده بود.

در بخشی از شکایت‌نامه Kaspersky آمده که اقدام وزارت امنیت داخلی آمریکا تأثیر فراوانی بر روی منافع تجاری شرکت Kaspersky در آمریکا گذاشته و چندین توزیع‌کننده همکاری خود را با این شرکت معلق کرده‌اند؛ موضوعی که منجر به کاهش فروش محصولات Kaspersky در آمریکا شده است.

این در حالی است که ممنوعیت استفاده از محصولات شرکت روسی Kaspersky نه فقط یک الزام وزارت امنیت داخلی که موضوع بخشی از لایحه اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال 2018 میلادی است که 21 آذر ماه به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور رسید.

چند هفته قبل نیز یکی از نهادهای زیرمجموعه ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ)، در نامه‌ای به وزارتخانه‌های دولتی این کشور در خصوص استفاده از محصولات ضدویروس روسی بر روی سیستم‌های حاوی اطلاعات محرمانه هشدار داده بود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *