ابزارهای نفوذ CIA، استفاده شده در حداقل 40 حمله سایبری

گزارشی که به تازگی شرکت Symantec آن را منتشر کرده نشان می‌دهد ابزارهای نفوذ CIA (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) که جزییات آنها توسط WikiLeaks منتشر شده در حملات سایبری به سازمان‌ها در کشورهای مختلف که برخی از آنها از متحدان آمریکا هستند مورد استفاده قرار گرفته بوده.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، فایل‌های فاش شده توسط WikiLeaks ابزارهایی برای نفوذ به گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و سایر ابزارهای الکترونیکی هستند که در برخی موارد کدهای برنامه‌نویسی را نیز شامل می‌شوند.

روز دوشنبه، شرکت ضدویروس Symantec اعلام کرد که حداقل 40 حمله به 16 کشور در اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا توسط این ابزارها صورت گرفته است. تا پیش از درز فایل‌های CIA اجرای این حملات به گروهی موسوم به Longhorn نسبت داده می‌شد.

به گفته Symantec، سازمان‌های هدف قرار گرفته شده در این حملات در بخش‌های مالی، مخابرات و ارتباطات، انرژی، هوافضا، فناوری اطلاعات، آموزش و منابع طبیعی فعال بوده‌اند.

هدف این حملات ایجاد درب‌پشتی بر روی دستگاه و جمع‌آوری اطلاعات – و نه نابود کردن آنها – اعلام شده است.

همچنین یک مورد آلودگی نیز در آمریکا مشاهده شده بوده که ظرف چند ساعت پاکسازی آن صورت پذیرفته بوده. احتمالاً این دستگاه به‌صورت تصادفی و ناخواسته مورد آلودگی قرار گرفته بوده.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از خبرگزاری Reuters، هر چند، CIA صحت فایل فاش شده را تایید نکرده اما سخنگوی این سازمان اعلام کرده هر درز اطلاعات صورت گرفته توسط WikiLeaks “نه تنها کارکنان و عملیات‌های آمریکایی را به خطر می اندازد که دشمنان این کشور را نیز به ابزارها و اطلاعات مجهز می‌کند.”

شهرت CIA به سبب جاسوسان انسانی آن و نه اجرای عملیات‌های سایبری است. اما به نظر می‌رسد سالهاست که این سازمان جاسوسی نیز متکی به ابزارهای هک و نفوذ شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *