…. و حالا خدمات پشتیبانی جعلی

شرکت مایکروسافت با انتشار آمار جالبی، خبر از روش جدیدی برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات داد. سارقان و کلاهبرداران اکنون با تماس تلفنی، سعی می‎کنند تا کاربران را فریب داده و آنان را به نصب برنامه‎های جاسوسی، خرید نرم‎افزارهای بی‎ارزش و یا دادن دسترسی به کامپیوتر خود، تشویق کنند.

طبق آمار مایکروسافت، 15 درصد از افرادی که از آنان سوال شده، گفته‎اند که در یکسال گذشته، افراد مشکوک که خود را کارشناس شرکت‎های کامپیوتری مشهور معرفی کرده‎اند، با آنان تماس گرفته و خدمات مختلف امنیتی مانند کنترل کامپیوترها از راه دور، رفع آلودگی ویروس و رفع مشکلات نرم‎افزاری را پیشنهاد داده‎اند.

این افراد کلاهبردار سعی می‎کنند تا با نشان دادن فایل‎های log سیستم، که اغلب پر از پیام‎های خطای نرم‎افزار و سیستم عامل هستند، کاربر را تحریک کرده و وی را تشویق کنند تا نرم‎افزار امنیتی بی‎ارزشی را بخرد و یا امکان دسترسی از راه دور به کامپیوتر را به افراد کلاهبردار بدهد.

این افراد کلاهبردار حتی برای مدتی که تلفنی با کاربر صحبت می‎کنند، هزینه پشتیبانی درخواست می‎کنند.

22 درصد از افرادی که از اینگونه تلفن‎های دروغینی داشته‎اند، فریب خورده و از آنان کلاهبرداری شده است. شرکت مایکروسافت متوسط مبلغ کلاهبرداری را 875 دلار برای هر فرد فریب خورده، محاسبه کرده است.

گرچه این روش کلاهبرداری تابحال فقط در کشورهای غربی مشاهده شده است، ولی به آسانی می‎تواند در کشور خودمان نیز اتفاق بیفتد. پس همیشه هوشیار و آگاه در برابر شیوه‎های کلاهبرداری نوین و بدیع باشید !

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *