حمله مجدد به شبکه بانکی Swift

مسئولان شبکه بانکی سوئیفت (Swift) ضمن تائید خبر حمله جدید به یکی از بانکهای عضو این شبکه، هشداری درباره تکرار حملاتی شبیه به حمله ماه گذشته به بانک بنگلادش که منجر به سرقت نزدیک به یک میلیارد دلار شد، منتشر کردند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، مسئولان شبکه سوئیفت پس از کشف و شناسایی بدافزار در شبکه یکی دیگر از بانکهای عضو، اقدام به انتشار هشدار سراسری به کلیه بانکها نمود.  

ماه گذشته، نفوذگران ناشناس موفق شدند با نصب یک بدافزار اختصاصی بر روی کامپیوترهای بانک بنگلادش، اقدام به صدور حوالجات جعلی در شبکه سوئیفت نمایند و بدین ترتیب مبالغ هنگفتی از حساب بانک بنگلادش نزد خزانه داری کل آمریکا برداشت کنند.

اکنون به نظر می رسد که حمله نفوذگران به بانک بنگلادش یک حادثه انفردای و محلی نبوده و نشانه هایی از فعالیت بدافزار بر روی شبکه سوئیفت یک بانک دیگر مشاهده شده است. گرچه مسئولان شبکه بانکی سوئیفت اشاره ای به نام بانک قربانی نکرده اند ولی گزارش منتشر شده از سوی شرکت امنیتی BAE Systems یک بانک ویتنامی قربانی دوم بوده است.

در حمله جدید، بدافزار شناسایی شده بر روی شبکه اصلی نقل و انتقال سوئیفت نبوده ولی لایه های امنیتی این شبکه را هدف قرار داده و بر روی لایه دوم امنیتی سوئیفت فعال بوده است.

بر اساس روش مشابهی که بدافزار جدید برای حذف فایلهای خود استفاده می کند، مشخص است که هر دو حمله توسط یک گروه واحد انجام شده است.  

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *