به روز رسانی خودکار همه نرم افزارها؛ سیاست جدید Microsoft و Apple

مایکروسافت و اپلتا پاییز امسال، دو شرکت Microsoft و Apple نیز سیاست چند ساله شرکت Google را به اجرا خواهند گذاشت و منبعد نرم افزارهای کاربردی خود و تحت نظارت خود را بر روی دستگاه های همراه و کامپیوترها به طور خودکار، بدون دخالت کاربر، به روز خواهند کرد.

تا به حال به روز رسانی نرم افزارهای کاربردی این دو شرکت مستلزم اقدام و تایید کاربر بوده است. ولی از این به بعد، اختیار به روز رسانی و حفظ حداکثر امنیت، از کاربر گرفته شده و به طور خودکار صورت خواهد گرفت.

مدتهاست که شرکت Google نرم افزارهای کاربردی (یا همان APP) بر روی سیستم عامل Android و Chrome OS (مبتنی بر مرورگر Chrome) را در پس زمینه و بدون دخالت کاربر، به طور خودکار به روز می کند.

حال دو شرکت Microsoft و Apple به نوعی به تقلید از Google، از پاییز امسال و با انتشار سیستم های عامل جدید Mac OS X Mavericks، iOS 7 و Windows 8.1، نرم افزارهای کاربردی بر روی این سیستم های عامل را به محض انتشار نسخه جدید یا اصلاحیه ای برای آنها، به روز خواهند کرد.

این سیاست جدید فقط شامل نرم افزارهایی خواهند شد که از فروشگاه های اینترنتی این دو شرکت تهیه شده باشند. در مورد شرکت Apple، نرم افزارها باید از App Store دریافت شده باشند و در مورد شرکت Microsoft، نرم افزارها باید از Windows Store تهیه شده باشند. نرم افزارهای قدیمی و نرم افزارهایی که از مراکز متفرقه دیگر تهیه شده باشند، شامل به روز رسانی خودکار نخواهند بود.

امروزه به تدریج شاهد هستیم که تولید کنندگان نرم افزار برای تامین حداکثر امنیت نرم افزارهای خود به روش به روز رسانی خودکار روی می آورند. مدتهاست که مرورگرهای Firefox و Chrome و اخیراً IE از روش به روز رسانی ساکت و خودکار استفاده می کنند. شرکت مهم دیگر نظیر Adobe و Oracle نیز اقداماتی در این جهت انجام داده و یا وعده انجام آن را داده اند.

البته ناگفته نماند که همیشه این امکان برای کاربر وجود دارد که به روز رسانی های خودکار را در نرم افزارهای خود غیر فعال سازد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *