حمله هکرهای چینی به سامانه های جنگ افزاری آمریکا

جاسوسیبه گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت خبری Computer World، نفوذگران چینی به نقشه های طراحی بیش از 20 سامانه جنگ افزاری آمریکا، شامل سامانه دفاع موشکی، هواپیماهای جنگنده و ناوهای جنگی آمریکایی دسترسی یافتند.

روزنامه آمریکایی Washington Post نوشته است که فهرست کامل این سامانه های جنگ افزاری در گزارشی که توسط هیئت مشاوره ای وزارت دفاع آمریکا (Defense Science Board) تهیه شده به اطلاع دولت ایالات متحده، صنایع دفاع آمریکا و پنتاگون رسیده است.

به گزارش این روزنامه، اسناد طراحی سامانه دفاع موشکی، شامل سامانه دفاع موشکی PAC-3 Patriot، سامانه THAAD و سامانه دفاع بالستیک Aegis نیروی دریایی، هواپیمای جنگنده F/A-18، جنگنده چند منظوره F-35، جنگنده هوایی V-22 Osprey، بالگرد Black Hawk و ناوهای جنگنده کلاس Littoral در میان اسناد و نقشه های طراحی بوده که نفوذگران چینی به آن دسترسی پیدا کرده اند.

هرچند روزنامه Washington Post در گزارش خود به نقل از یک مقام بلند پایه امنیتی آمریکا عنوان کرده که بخش عظیمی از این حمله ها توسط جاسوس های سایبری چینی صورت گرفته، اما هیئت مشاوره ای وزارت دفاع در گزارش خود به زمان، مکان و این که چه کسی مسئول این حمله ها بوده است، اشاره ای نکرده.

گفتنی است که مقام های آمریکایی مکرراً از رخنه نفوذگران چینی و سرقت اطلاعات حساس و دارایی های معنوی سازمان های دولتی و شرکت های آمریکایی سخن گفته اند. در گزارشی که چندی پیش توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شد، عنوان شده بود که سامانه های رایانه ای زیادی در سرتاسر جهان و به ویژه سامانه های تحت تملک دولت آمریکا، به طور پیوسته هدف تعارض و حمله های سایبری قرار گرفته اند که دولت و ارتش چین به طور مستقیم مسئول بخش زیادی از این حمله ها است.

هیئت مشاوره ای Defense Science Board در بخشی از این گزارش که در مطبوعات منتشر شده تبعات این تهدیدات سایبری را مشابه با تهدید هسته ای جنگ سرد عنوان کرده است.

در گزارش آمده است که وزارت دفاع آمریکا روش های مقابله و اقدامات پیشگیرانه متعددی را بکار می گیرد ولی به دلیل پراکنده بودن این اقدامات، وزارت دفاع از آمادگی کامل برای مقابله با این تهدیدات سایبری برخوردار نیست. چندین سال زمان نیاز است تا وزارت دفاع بتواند واکنش موثری را در برابر این تهدیدات سایبری برنامه ریزی کند و مجموعه دفاعی یکپارچه ای، شامل بخش های بازدارندگی و تهاجمات سایبری با تضمین کیفیت آنها، بسازد.

دولت چین همواره این اتهام های مقامات مختلف آمریکایی را بی اساس عنوان کرده و هرگونه دخالت در فعالیت های مخرب سایبری را رد کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *