وزیر ارتباطات: سرقت اطلاعات کارکرد اصلی گوگل است

وزارت ارتباطاتبه نقل از سایت خبری ایستنا، محمد‌حسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 27 اردیبهشت ماه در خطبه‌های پیش از نماز‌جمعه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

نامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: درحال حاضر استکبار در پی آن است که سلطه خود به کشورهای دیگر تحمیل کند و دراین راستا ارتباطات و فضای مجازی راهکاری است که می تواند برای اشرافیت این سلطه مورد استفاده قرار گیرد.

 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: اگر در نظر بگیریم در حال حاضر مثلثی که در راس آن رژیم صهیونیستی و در دو ضلع آن آمریکا و انگلیس قرار دارند؛ پنج سایت طراحی کرده‌اند که از طریق هدایت این سایت‌ها که شامل ویکی پدیا، ویکی مدیا و گوگل ارث می‌شود، تلاش دارند هدایت افکار بشر را به دست گیرند. اکنون فردی که از سرویسی مانند گوگل ارث استفاده می‌کند باید این بداند که این سیستم دارای قدرتی است که می تواند تمامی افرادی که به آن وصل می‌شوند مورد کنترل قرار داده و به اطلاعات مربوط به آن‌ها دسترسی پیدا کند و تمامی مدارک موجود بر روی آن دسکتاپ آن‌ها را مورد مشاهده قرار دهد.

 وی با بیان این‌که این سایت‌ها به عناوین مختلف به جمع‌آوری اطلاعات افراد پرداخته و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشورها متولی این سایت‌ها هستند بر لزوم توجه به نحوه استفاده از آن‌ها تاکید کرد و در عین حال از تلاش برای راه‌اندازی گوگل ارث ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.

نامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های وزارت ارتباطات اشاره کرد و عقد قرارداد با 11 دانشگاه از جمله این موارد دانست و گفت: قرار بر ‌آن است که در قالب این قراردادها 11 پژوهشگاه در این دانشگاه‌ها افتتاح شود و ما جمعا به 6.6 میلیارد تومان با این دانشگاه ها قرارداده بسته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح اقدامات این وزارتخانه طی دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی مهمترین اقدامات این وزارتخانه خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌های مخابراتی و اپراتور‌ها بود، واگذاری 31 شرکت تابعه وزارت ارتباطات در دولت‌های نهم و دهم از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های فیبر نوری بندر‌عباس، مشارکت در کنسرسیوم اوپک، مشارکت در کنسرسیوم با شرکت‌های بین‌المللی، حمایت از تولیدات بومی از جمله Tokan‌ امنیتی، حمایت از محصولات آزمایشگاه‌های ارتباطی، مقابله مؤثر با حملات ویروسی از جمله ویروس استاکس‌نت و دفاع سایبری مؤثر از دیگر اقدامات این وزارتخانه طی دولت‌های نهم و دهم بود.

 وی با اشاره به ایجاد شبکه ملی ارتباطات با هدف دسترسی دستگاه‌های دولتی به دیگر اقدامات این وزارتخانه اشاره و عنوان کرد: توسعه شبکه گمرکی، بازرگانی، انتقال میزبانی سایت‌های دولتی به داخل کشور، اتصال 37 هزار مدرسه با سرعت 2 مگابیت به شبکه ملی، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری متناسب با سیستم‌های دولتی، افزایش اینترنت پرسرعت ADSL و GPRS، افزایش ظرفیت شبکه IP داخلی، افزایش سطح پوشش تلفن همراه در داخل کشور و توسعه تلفن خانگی در مناطق روستایی از اقدامات مهم این وزارتخانه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *