نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

ماهنامه خبری شبکه گستر منتشر شد

ماهنامه خبری شبکه گستر منتشر شد. در این شماره از ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر به بررسی مهمترین رخدادها و رویدادهای مرتبط با امنیت فناوری اطلاعات در سومین ماه از پاییز 1401 پرداخته شده است.

باج‌افزارها در این دوره نیز در سرفصل اخبار قرار داشتند. شرکت سوفوس در گزارش سالانه خود که چکیده‌ای از آن در این ماهنامه آمده، باج‌افزارها را یکی از بزرگترین تهدیدات جرایم سایبری برای سازمان‌ها معرفی کرده است. همان‌طور که در این ماهنامه خواهید خواند، بر اساس آمار شرکت بیت‌دیفندر، ایران در جایگاه سوم کشورهای با بیشترین تعداد شناسایی باج‌افزار قرار دارد.

همچنین این شماره به مهندسی معکوس حملات اخیر جدیدترین نسخه از باج‌افزار LockBit پرداخته است. در بخشی دیگر از این ماهنامه نیز برگردان گزارش محققان شرکت فورتی‌نت در خصوص یک ابزار ساخت باج‌افزار با نام Cryptonite ارائه شده است.

در آذر ماه امسال شرکت مایکروسافت در گزارشی در خصوص یک بات‌نت جدید بدافزاری با نام DEV-1028 که اغلب از طریق برنامه‌های کرک، دستگاه‌های با سیستم‌ عامل Windows را به خود آلوده می‌کند، هشدار داد. این بات‌نت قادر است از روی دستگاه‌های آلوده مذکور، بدافزار را به دستگاه‌های با سیستم‌‌عامل Linux نیز گسترش دهد. جزییات بیشتر را در این ماهنامه بخوانید.

در ماهی که گذشت شرکت بیت‌دیفندر در گزارشی به تحلیل کارزاری جاسوسی معروف به BackdoorDiplomacy که چندین ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی در خاورمیانه را مورد حمله قرار داده، پرداخت. در گزارشی دیگر، محققان از شناسایی کارزاری منتسب به گروه Silence خبر داده‌اند که طی آن مهاجمان ضمن بکارگیری یک ابزار جدید سفارشی به نام Teleport جهت استخراج داده‌ها از دستگاه‌های هک شده، از یک دانلودکننده بدافزار به نام Truebot استفاده می‌کنند. جزییات این گزارش‌ها را در این ماهنامه بخوانید.

همچنین در این ماهنامه، به تحلیل Emotet، یکی از فعال‌ترین بدافزارهای یک‌دهه گذشته که بعد از چند ماه توقف فعالیت، مجدداً حملات خود را از سر گرفته، پرداخته‌ایم.

در نهمین ماه سال 1401، جزییات چندین آسیب‌پذیری روز-صفر در محصولاتی همچون Chrome و Fortinet منتشر شد که حتی برخی از آنها از مدتی قبل مورد بهره‌جویی مهاجمان قرار گرفته است. اطلاعات بیشتر در مورد آنها را همراه با جزییات اصلاحیه‌های عرضه‌شده از سوی شرکت‌های مایکروسافت، سیسکو، ترلیکس، بیت‌دیفندر، سوفوس، اپل، وی‌ام‌ور، ادوبی و سیتریکس، بنیادهای موزیلا و سامبا و جامعه دروپال را می‌توانید در این ماهنامه بخوانید.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تلاش کارشناسان این شرکت است قدمی در جهت ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

 

برای دریافت ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خروج از نسخه موبایل