ماهنامه خبری شبکه گستر منتشر شد

در این شماره از ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر به بررسی مهمترین رخدادها و رویدادهای مرتبط با امنیت فناوری اطلاعات در آخرین ماه از تابستان 1401 پرداخته شده است.

همان طور که در این ماهنامه خواهید خواند فعالیت باج‌افزار BlackByte 2.0 با انتشار سایت جدید نشت‌داده‌ها و با بکارگیری تکنیک‌های جدید اخاذی که از LockBit الگوبرداری شده‌اند، مجدداً از سر گرفته شده است. همچنین باج‌افزارDeadBolt  نیز با بهره‌جویی از ضعف‌امنیتی در Photo Station موج جدید رمزگذاری دستگاه‌های ذخیره‌سازی NAS شرکت کیونپ را آغاز کرده است.

بر اساس گزارشی از شرکت ترند میکرو که چکیده‌ای از آن در این ماهنامه ارائه شده، حملات باج‌افزاری به سرورهای تحت Linux در شش‌ماهه اول 2022 در مقایسه با دوره مشابه در سال میلادی قبل از آن، ۷۵ درصد افزایش داشته است.

خبر خوش در خصوص باج‌افزارها اینکه در ماهی که گذشت محققان بیت‌دیفندر ابزار رمزگشای رایگانی را عرضه کردند که امکان بازگرداندن فایل‌های رمزگذاری شده توسط باج‌افزار LockerGoga را فراهم می‌کند.

در بخشی از این ماهنامه نیز به یافته‌های شرکت ای‌ست در مورد یک گروه جاسوسی سایبری به نام Worok پرداخته شده است. بر اساس گزارش اخیر ای‌ست شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی در کشورهای مختلف از جمله منطقه خاورمیانه از قربانیان اخیر Worok بوده‌اند.

هک لست‌پس، یکی از ارائه‌کنندگان محصولات مدیریت رمزعبور که در جریان آن بخشی از کد منبع و اطلاعات فنی و اختصاصی آن به سرقت رفته است، از دیگر مواردی است که در این ماهنامه به بررسی آن پرداخته شده است.

طبق معمول هر ماه، در شهریور 1401 نیز شرکت‌های مختلف فناوری اطلاعات اقدام به انتشار اصلاحیه و توصیه‌نامه امنیتی برای برخی از محصولات خود کردند. جزییات اصلاحیه‌های عرضه‌شده از سوی شرکت‌های مایکروسافت، سیسکو، سوفوس، بیت‌دیفندر، وی‌ام‌ور، موزیلا، گوگل، ادوبی و اپل را می‌توانید در این ماهنامه بخوانید.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تلاش کارشناسان این شرکت است قدمی در جهت ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

 

برای دریافت ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *