ماهنامه خبری شبکه گستر منتشر شد

در این شماره از ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر به بررسی مهمترین رخدادها و رویدادهای مرتبط با امنیت فناوری اطلاعات در بهمن 1399 پرداخته شده است.

در بهمن ماه، شرکت مایکروسافت از افزایش چشم‌گیر تهدیدات موسوم به Web Shell خبر داد. Web Shell مجموعه کد کوچکی است که با زبان‌های اسکریپت‌نویسی متداولی نظیر ASP ،PHP یا JSP نوشته شده و مهاجمان با تزریق آنها در سرورهای وب، بستر را برای کنترل از راه دور سرور و اجرای کدهای بالقوه مخرب بر روی آنها فراهم می‌کنند. از اصلی‌ترین دلایل استقبال مهاجمان از Web Shell، سادگی و در عین حال نقش مؤثر و کلیدی آن در اجرای موفق یک حمله سایبری است. در این ماهنامه چکیده‌ای از گزارش مایکروسافت در خصوص این تهدیدات مخرب ارائه گردیده است.

در ماهی که گذشت شرکت استورم‌شیلد، از ارائه‌دهندگان محصولات امنیتی و یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان محصولات امنیت شبکه برای دولت فرانسه از دسترسی مهاجمان به یکی از پورتال‌های پشتیبانی این شرکت و سرقت اطلاعات برخی مشتریان خود خبر داد. استورم‌شیلد چندمین شرکت امنیتی است که در ماه‌های اخیر توسط مهاجمان هک شده است.

انهدام سایت‌های باج‌افزار NetWalker در وب تاریک و انتشار ابزار رمزگشایی چند باج‌افزار از جمله اخبار خوش بهمن ماه در حوزه امنیت سایبری است که در این ماهنامه به آنها پرداخته شده است.

همچنین در این گزارش یک ابزار مخرب که مهاجمان دولتی از آن برای جاسوسی از کارکنان شبکه خبری الجزیره استفاده کرده بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

در یازدهمین ماه ۱۳۹۹، شرکت‌های مایکروسافت، سیسکو، اوراکل، وی‌اِم‌وِر، مک‌آفی، فورتی‌نت، بیت‌دیفندر، ادوبی، گوگل، موزیلا، سونیک‌وال، اس‌آپ و اپل و جامعه دروپل اقدام به عرضه به‌روزرسانی و توصیه‌نامه امنیتی برای برخی محصولات خود کردند. جزییات این به‌روزرسانی‌ها و گزارش‌های متنوع دیگر را در این ماهنامه بخوانید.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

 

برای دریافت ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *