ماهنامه خبری شبکه گستر منتشر شد

در این شماره از ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر به بررسی مهمترین رخدادها و رویدادهای مرتبط با امنیت فناوری اطلاعات در مرداد ماه 1399 پرداخته شده است.

همان‌طور که در این ماهنامه خواهید خواند یک هکر با تغییر کدهای ناقل Emotet در سایت‌های هک شده، گردانندگان این بدافزار پیشرفته را دچار سردرگمی کرد. در جریان عملیات این هکر، تصاویر متحرک GIF جایگزین کدهای مخرب ناقل بدافزار می‌شدند.

در این ماهنامه به بررسی روش کار یک گروه منتسب به مهاجمان روسی که اجرای کارزارهای موفق بر ضد بانک‌ها و مؤسسات مالی و سرقت میلیون‌ها دلار از آنها را در کارنامه دارد پرداخته شده است. کارزارهای اجرا شده توسط این گروه که به Silence معروف است را می‌توان از جمله مخرب‌ترین تهدیدات موسوم به پیشرفته و مستمر (APT) در سال‌های اخیر دانست. این مهاجمان با در اختیار گرفتن کنترل دستگاه‌های خودپرداز، اقدام به سرقت پول از آنها می‌کنند. در اکثر این کارزارها، گردانندگان Silence با بکارگیری ترفندهای مهندسی اجتماعی و ارسال ایمیل‌های فیشینگ اختصاصی و هدفمند، کارکنان بانک را هدف قرار می‌دهند.

در مرداد ماه، گردانندگان باج‌افزار Nefilim فایل‌هایی را منتشر کردند که در جریان حمله اخیر به یکی از اهداف خود اقدام به سرقت آنها کرده بودند. متأسفانه در ماه‌های اخیر نمونه‌های متعددی از نشت اطلاعات در پی اجرای حملات باج‌افزاری گزارش شده است. جزییات بیشتر در مورد این رخدادها را در این ماهنامه بخوانید.

در این ماهنامه به گزارشی از شرکت امنیتی مک‌آفی پرداخته شده که بر اساس آن گردانندگان باج‌افزار NetWalker از ماه مارس سال میلادی جاری موفق به دریافت حداقل ۲۵ میلیون دلار از قربانیان خود شده‌اند. Dharma نیز دیگر باج‌افزاری است که در این ماهنامه روش کار مهاجمان آن مورد بررسی و کالبدشکافی قرار گرفته است.

و در آخر اینکه در مرداد ۱۳۹۹، شرکت‌های سیتریکس، ادوبی، مایکروسافت، سیسکو، گوگل و موزیلا برای برخی محصولات خود اصلاحیه و توصیه‌نامه امنیتی منتشر کردند که مشروح آنها در این ماهنامه قابل مطالعه است.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

برای دریافت ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *