اقدامات تلافی‌جویانه کسپرسکی در برابر اتحادیه اروپا

شرکت کسپرسکی اعلام کرده که در واکنش به تصویب طرحی که در بخشی از آن از محصولات ساخت این شرکت به‌عنوان نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای مخرب نام برده شده، همکاری خود را با پلیس اروپا (Europol) معلق می‌کند.

روز گذشته، پارلمان اروپا، در جلسه‌ای عمومی، با 476 رای موافق و 151 رای مخالف این طرح را به تصویب رساند.

در طرح مذکور که از سوی کمیسیون امور خارجه پارلمان اروپا و با هدف ارائه دستورالعملی برای بهبود استراتژی اتحادیه اروپا در مبحث دفاع سایبری پیشنهاد شده بود، صراحتا از محصولات ساخت شرکت کسپرسکی به‌عنوان نرم‌افزارهای مخربی که باید از استفاده از آنها در اتحادیه اروپا پرهیز شود یاد شده است.

کسپرسکی از نخستین شرکت‌هایی است که با پلیس اروپا پیمان همکاری امضا کرد. ضمن اینکه حدود دو سال قبل دو شرکت مک‌آفی و کسپرسکی، با مشارکت بخش جرایم فرافن پلیس هلند، سایت www.nomoreransom.org را در قالب یک پروژه مشترک تحت عنوان NoMoreRansom راه‌اندازی کردند.

اما در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا، کسپرسکی اعلام کرده که همراهی با پلیس اروپا و مشارکت در پروژه NoMoreRansom را متوقف می‌کند.

شرکت کسپرسکی متهم به همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه است. کسپرسکی ضمن رد این اتهام، اقدامات گسترده‌ای را با امید جلب اعتماد دولت آمریکا و کشورهای اروپایی به عمل آورده است. اما تصمیم اخیر پارلمان اروپا نشان می‌دهد که این شرکت در جلب این اعتماد چندان موفق نبوده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *