تصمیم‌گیری پارلمان اروپا در ممنوعیت استفاده از محصولات کسپرسکی

در جلساتی که قرار است امروز در استراسبورگ فرانسه برگزار شود، اعضای پارلمان اروپا در خصوص طرح ممنوعیت استفاده از محصولات کسپرسکی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

این طرح از سوی کمیسیون امور خارجه پارلمان اروپا و با هدف ارائه دستورالعملی برای بهبود استراتژی اتحادیه اروپا در مبحث دفاع سایبری پیشنهاد شده است.

در این طرح به طور شفاف و مستقیم از محصولات ساخت شرکت کسپرسکی به‌عنوان نرم‌افزارهای مخربی که باید از استفاده از آنها در اتحادیه اروپا پرهیز شود یاد شده است.

76. Calls on the EU to perform a comprehensive review of software, IT and communications equipment and infrastructure used in the institutions in order to exclude potentially dangerous programmes and devices, and to ban the ones that have been confirmed as malicious, such as Kaspersky Lab;

در اواخر شهریور ماه سال قبل، دولت آمریکا به تمام سازمان‌ها و موسسات فدرال این کشور دستور داد تا ظرف سه ماه، تمام محصولات امنیتی شرکت روسی کسپرسکی را از سیستم‌های خود برداشته و حذف کنند.

همچنین در پاییز سال گذشته، یکی از نهادهای زیرمجموعه ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ)، در نامه‌ای به وزارتخانه‌های دولتی این کشور در خصوص استفاده از محصولات ضدویروس روسی بر روی سیستم‌های حاوی اطلاعات محرمانه هشدار داد.

اخیراً هلند نیز اقداماتی را در راستای حذف محصولات ساخت شرکت کسپرسکی از روی دستگاههای دولتی این کشور به اجرا در آورده است.

تلاش برای افزایش هر چه بیشتر این محدودیت‌ها از آنجا ناشی می‌شود که شرکت کسپرسکی متهم به همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه است.

کسپرسکی ضمن رد این اتهام، اقدامات گسترده‌ای را با امید جلب اعتماد دولت‌ها و بسیاری از مشتریان خود به عمل آورده است.

روز گذشته، یوجین کسپرسکی مدیر عامل این شرکت در حساب توییتر خود به نشانه اعتراض پرسید چرا باید شرکتی که روزانه از اروپا در برابر ۳۲۰ هزار تهدید سایبری حفاظت می‌کند تحریم شود؟

حال باید دید که واکنش اعضای پارلمان اروپا به طرح پیشنهادی کمیسون امور خارجه چه خواهد بود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *