Twitter هم بر سینه Kaspersky دست رد زد

شرکت Twitter از اوایل سال میلادی جاری تبلیغ محصولات Kaspersky را در شبکه اجتماعی خود ممنوع کرده است. شرکت ضدویروس روسی Kaspersky در نامه‌ای سرگشاده به مدیریت Twitter پرده از این موضوع برداشته است.

سخنگوی Twitter دلیل اتخاذ این تصمیم را عدم انطباق مدل کسب و کار Kaspersky با سیاست‌های تبلیغاتی این شبکه اجتماعی اعلام کرده است.

این سخنگو به آن بخش از اطلاعیه وزارت امنیت داخلی آمریکا اشاره کرده که در آن نسبت به ارتباط برخی مقامات Kaspersky با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و همچنین قوانین این کشور که امکان کمک گرفتن سرویس‌های اطلاعاتی از شرکت Kaspersky را به منظور شنود داده‌های رد و بدل شده در روسیه فراهم می‌کنند ابراز نگرانی شده است.

The Department is concerned about the ties between certain Kaspersky officials and Russian intelligence and other government agencies, and requirements under Russian law that allow Russian intelligence agencies to request or compel assistance from Kaspersky and to intercept communications transiting Russian networks. The risk that the Russian government, whether acting on its own or in collaboration with Kaspersky, could capitalize on access provided by Kaspersky products to compromise federal information and information systems directly implicates U.S. national security.

با این حال یکی از مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به سوالی که در جریان کنفرانس امنیت سایبری RSA مطرح شد گفت که Twitter، خود، این تصمیم را اتخاذ کرده و این وزارتخانه در جایگاهی نیست که بتواند شرکت‌های خصوصی را ملزم به پیروی از چنین مسائلی کند.

در اواخر شهریور ماه سال گذشته، وزارت امنیت داخلی آمریکا از تمامی سازمان‌ها و مؤسسات فدرال این کشور خواست تا ظرف سه ماه، تمام محصولات امنیتی شرکت Kaspersky را از سیستم‌های خود حذف کنند. در آن زمان اعلام شد که این تصمیم به علت احتمال استفاده دولت روسیه از محصولات این شرکت برای دسترسی به شبکه‌های آمریکا اتخاذ شده بوده. اما در مهر ماه، دو روزنامه Washington Post و Wall Street Journal فاش کردند که جاسوسان روسی توانسته بودند از طریق ضدویروس Kaspersky برخی از اطلاعات محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) را از کامپیوتر شخصی یکی از کارکنان این سازمان سرقت کنند. اطلاعاتی که این کارمند بی‌توجه به قوانین NSA آنها را از سازمان خارج کرده و به دستگاه خود در منزلش منتقل نموده بود.

همچنین در پاییز سال قبل یکی از نهادهای زیرمجموعه ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ)، با عنوان UK National Cyber Security Centre در نامه‌ای به وزارتخانه‌های دولتی این کشور در خصوص استفاده از محصولات ضدویروس روسی بر روی سیستم‌های حاوی اطلاعات محرمانه هشدار داد.

شرکت Kaspersky اتهامات وارد شده را رد کرده است.

نامه سرگشاده Kaspersky به مدیریت Twitter در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *