نتایج بسیار ضعیف قابلیت جدید Google Play Protect در آزمون AV-Test

قابلیت امنیتی جدید Play Protect شرکت Google در آزمون ماه سپتامبر مؤسسه آلمانی AV-Test نتایج بسیار ضعیفی را در مقایسه با سایر ضدویروس‌های تحت سیستم عامل Android کسب کرده است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در این آزمون، Google Play Protect توانسته تنها 65/8 درصد بدافزارهای جدید و 79/2 درصد بدافزارهای با عمر حداکثر یک ماهه را شناسایی کند.

حال آنکه در هر دو بخش آزمون مذکور، ضدویروس Bitdefender موفق به شناسایی 100 درصد تهدیدات شده است.

این در حالی است که Google در تبلیغات خود تاکید فراوانی بر روی توانایی بالای Play Protect در حفاظت از دستگاه‌های با سیستم عامل Android در برابر تهدیدات داشته است.

بر طبق توضیحات این شرکت در Play Protect از الگوریتم‌ها و فناوری‌های موسوم به یادگیری ماشین بهره گرفته شده است. قابلیتی که قرار است بطور پیوسته برنامک‌های بر روی Play Store و همینطور برنامک‌های نصب شده بر روی دستگاه کاربر را پویش کرده و در برابر رفتارهای مخرب آنها واکنش نشان دهد.

این قابلیت که در اواخر ماه می سال میلادی جاری معرفی شد بطور رسمی در اواخر تابستان بهمراه نسخه 8 سیستم عامل Android موسوم به Oreo عرضه شد.

به نظر می‌رسد که Google هم به همان دردی گرفتار شده که مایکروسافت در سال‌های اخیر با آن دست به گریبان بوده است. ضدویروس Windows Defender مایکروسافت هم هیچگاه نتوانست که خود را در جایگاهی نه بالاتر که حتی همرده ضدویروس‌های مطرح بازار برساند.

نتایج آزمون ماه سپتامبر مؤسسه AV-Test در حوزه محصولات ضدویروس Android در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. در کل همه ی آنتی ویروس های تحت اندروید و آی او اس را که روی هم بریزی حداقل های یک آنتی ویروس متوسط ویندوزی را هم نمیتونن تامین کنند این در حالیه که ویروسها و اکسپلویت های امبد شده در وب سایت ها به صورت عمومی منتشر شدند و اگر کاربری روی وبسایتی رفت که آلوده بود قطعا گوشی را آلوده کرده و انجین های ضعیف مخصوص تلفن های هوشمند هرگز قادر به تشخیص کدهای آلوده نیستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *