Google Play Protect

رونمایی Google از فناوری رفتارشناسی Play Protect

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت Google اعلام کرده که با هدف حفاظت از دو میلیارد کاربر سیستم عامل Android خود، فناوری جدیدی تحت عنوان Play Protect را ارائه کرده است.

Play Protect به عنوان بخشی از برنامک Google Play Store بر روی دستگاه فعال می‌شود و بنابراین نیازی به انجام هیچ عملیات اضافی توسط کاربر نخواهد بود.

هدف این فناوری، بهره‌گیری از روش‌های یادگیری ماشین و تحلیل برنامک، به‌منظور کشف و شناسایی برنامک‌های مخرب است.

Google Play Protect یک سرویس همواره فعال است که به گفته شرکت Google روزانه بیش از 50 میلیارد برنامک را بر روی دو میلیارد دستگاه با سیستم عامل Android پویش می‌کند.

پیش تر نیز این شرکت امکانات امنیتی همچون Verify Apps و سرویس Bouncer را بکار گرفته بود.

Play Protect، نه تنها برنامک‌ها را پیش از ظاهر شدن درPlay Store  – بازار توزیع دیجیتال رسمی شرکت Google – مورد تحلیل قرار می‌دهد، که پس از نصب شدن بر روی دستگاه نیز آنها را در پس‌زمینه رصد می‌کند. این رصد کردن شامل برنامک‌های نصب شده از طریق بازارهای توزیع دیجیتال ثالث نیز می‌شود.

برای این منظور، Play Protect با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین به‌صورت خودکار رفتار برنامک را مقایسه کرده و رفتارهای غیرعادی را شناسایی می‌کند. این فناوری، در صورت برخورد با برنامک مخرب به کاربر هشدار داده یا حتی برنامک را غیرفعال می‌کند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، Play Protect حاوی قابلیت‌های ضدسرقت نیز می‌باشد. با استفاده از Play Protect کاربر قادر خواهد بود تا از طریق مرورگر یا دستگاهی دیگر، از راه دور با دستگاه خود ارتباط برقرار کرده، محل آن را شناسایی کند، آن را قفل کند و حتی داده‌های حساس خود را از روی آن حذف کند.

و در آخر اینکه Play Protect قابلیتی با عنوان Safe Browsing نیز به مرورگر Chrome اضافه می‌کند که هدف آن ایمن نگاه داشتن کاربران در زمان وبگردی است.

قرار است در هفته‌های آینده به تدریج دستگاه‌های با سیستم عامل Android مجهز به فناوری Play Protect شوند.

توضیح اینکه بدافزارهای تحت Android معمولاً در قالب برنامک بر روی دستگاه‌های با این سیستم عامل نصب می‌شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *