حفاظت از سازمان در برابر باج‌افزارهای رمزگذار

انتشار اولین نسخه از باج‌افزار معروف CryptoLocker در خرداد ماه سال 1393 و موفقیت‌های کم‌نظیر آن در اخاذی از کاربران را می‌توان سرآغاز دوره‌ای جدید در دنیای ویروس‌نویسان دانست؛ دوره‌ای که در آن نوع جدیدی از بدافزارها موسوم به باج‌افزارهای رمزگذار کاربران و سازمان‌های کوچک تا بزرگ را به‌صورت گسترده هدف قرار داده‌اند.

باج‌افزارهای رمزگذار یکی از پرطرفدارترین و متأسفانه مخرب‌ترین بدافزارهایی هستند که در دو سال اخیر مورد استفاده تبهکاران سایبری قرار گرفته‌اند.

محدود کردن دسترسی به داده‌های حساس از طریق رمزنگاری، ارعاب کاربر و بدنبال آن اخاذی در ازای بازگرداندن این داده‌ها، هدف اصلی این نوع باج‌افزارها است. رمزگشایی فایل‌هایی که با طراحی زیرکانه به این روش رمزنگاری می‌شوند دشوارتر و در بسیاری مواقع غیرممکن است.

برآورد می‌شود گردانندگان باج‌افزار در سال میلادی 2016، در مجموع 1 میلیارد دلار از راه باج‌گیری درآمد کسب کرده باشند.

اما دلایل موفقیت باج‌افزارهای رمزگذار چیست؟ کدام راهکار امنیتی می‌تواند بهترین حفاظت را برای سازمان در برابر این نوع تهدیدات فراهم کند؟

شرکت مهندسی شبکه گستر در مقاله‌ای ضمن بررسی باج‌افزارهای رمزگذار به راه‌های مقابله با این تهدیدات پرداخته است. برای دریافت مقاله “حفاظت از سازمان در برابر باج‌افزارهای رمزگذار” بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ransomeware-Protection-Article

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *