ابزاری برای تشخیص آسیب پذیری دستگاه به حملات شوک USB

سال گذشته دستگاهی با عنوان USB Killer توسط یک نفوذگر روسی با نام Dark Purple عرضه شد که در ظاهر یک حافظه USB Flash شوک های ۲۲۰ ولتی به سیستم مدار داخلی کامپیوتر وارد کرده و سبب سوزانده شدن بخش های حیاتی دستگاه می شد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، بتازگی یک شرکت هنگ کنگی محصولی مشابه با نام USB Kill 2.0 عرضه کرده و گفته که هدفش از ارائه این محصول فراهم نمودن امکان بررسی آسیب پذیر بودن سیستم های سازمان به چنین حملاتی است. این شرکت USB Kill 2.0 را به قیمت 49.95 دلار به فروش می رساند.

این شرکت علاوه بر USB Kill 2.0 یک دستگاه محافظ با قیمت 13.95 دلار را نیز عرضه کرده که خریدار را قادر می کند تا بدون نگرانی از خراب شدن دستگاه توسط USB Kill 2.0 وجود آسیب پذیری را بررسی کند.

در حقیقت USB Kill 2.0 بدون این دستگاه محافظ به وسیله ای خطرناک تبدیل می شود. هر چند که این شرکت در سایتش گفته که هر گونه استفاده مخرب از آن را تایید نمی کند.

بر طبق بررسی های انجام شده توسط شرکت عرضه کننده USB Kill 2.0،و95 درصد دستگاه های موجود در بازار به حملات شوک های بالا از طریق درگاه USB آسیب پذیر هستند.

تنها دستگاه های غیرآسیب پذیر به این حملات مدل های اخیر MacBook اعلام شده اند که در آنها بصورت نوری مسیرهای انتقال داده ها را از درگاه های USB متمایز شده است.

راه مقابله با حملات شوک از طریق درگاه USB، مسدود کردن دسترسی فیزیکی – و نه نرم افزاری – به درگاه USB دستگاه هاست. چنین حملاتی، تهدیدی جدی برای تجهیزات پزشکی، سیستم های هوابرد، سیستم های ناوبری، تجهیزات نیروگاه های اتمی و بطور کلی تمامی دستگاه های با درگاه USB که نقشی حساس و حیاتی برعهده دارند تلقی می شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *