صدمه ضدویروس Avira به کامپیوترها

روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه، شرکت ضدویروس Avira اقدام به انتشار یک مجموعه به روز رسانی (Service Pack) برای برخی از محصولات ضدویروس خود کرد که برای تعداد بیشماری از کاربران فاجعه آمیز بود.

مجموعه Service Pack 0 که برای ضدویروس Avira 2012 منتشر شده بود، فناوری ProActiv در این نرم افزار را به نحوی تغییر داده و تنظیم کرده بود که ضدویروس تمام فایلهای واقعی و سالم سیستم عامل Windows را مشکوک و آلوده دانسته و مانع از اجرای آنها می شد. فناوری ProActiv یک روش گمانه زنی و رفتارسنجی برای تشخیص فایلهای مشکوک است که در بسیاری از محصولات ضدویروس Avira بکار گرفته شده است.

محصولات Avira professional Security، Avira Internet Security و Avira Anti-Virus Premium از جمله محصولاتی هستند که دچار این اختلال شده بودند. نسخه رایگان Avira که از این فناوری استفاده نمی کند، در امان مانده و دچار صدمه نشده بود.

پس از گذشت 24 ساعت و هجوم کاربرانی که سیستم های آنها از کار افتاده بود، شرکت Avira با انتشار یک اصلاحیه موقت، فناوری ProActiv را در این محصولات غیرفعال کرد تا سیستم های صدمه دیده به حالت اولیه بازگردند. شرکت Avira اعلام کرده که پس از بررسی های لازم و اطلاع دقیق از نحوه بروز این خطا، اصلاحیه قطعی برای رفع اشکال و فعالسازی مجدد تمام امکانات نرم افزاری ارائه خواهد کرد.

البته Avira تنها شرکت ضدویروس نیست که تابحال چنین اشتباهاتی کرده و کاربران خود را دچار مشکلات بزرگ و کوچک نموده است. اغلب شرکت های بزرگ تولیدکننده ضدویروس و حتی شرکت مایکروسافت در محصولات امنیتی Security Essential و Forefront خود، دسته گل های مشابهی به آب داده اند !

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *