الزام كليه بيمه‌ها براي استفاده از دامنه و ایمیل ir

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تاكيد كرد: لازم است از اين پس تمامي شركت‌هاي بيمه از پسوند دامنه كشوري “ir.” استفاده كنند.

به گزارش سایت خبری ایسنا، رضا تقي‌پور در نامه‌اي به وزير امور اقتصاد و امور دارايي خواستار شد كه از اين پس تمامي ايميل‌ها دولتي وغيردولتي از پسوند دامنه كشوري “ir.” استفاده كنند.

در متن نامه تقي‌پور به حسيني آمده است:

“با توجه به ماده 6 قانون برنامه پنجم توسعه اين وزارت مكلف به ايجاد شبكه ملي اطلاعات در كشور است در اين راستا ضروري است دستور فرماييد كليه بيمه‌ها اعم از دولتي و غير دولتي نسبت به اقدام موارد زير اقدام لازم را به عمل آورند:

1- استفاده از پسوند دامنه كشوري “ir.” در كليه وب سايت‌ها و پورتال‌ها اجباري است. بديهي است استفاده از پسوندهاي عمومي نظير com، org و … براي بيمه‌ها به عنوان پسوند اصلي ممنوع است و درصورت ثبت دامنه‌هاي فوق بايد به دامنه اصلي با پسوند ir. منتقل شود.

2- ضروري است ميزباني پورتال‌ها و وب سايت‌هاي فوق در داخل انجام گيرد و مديران وب سايت‌ها و پورتال‌ها را با مراجعه به سايت ثبت دامنه كشوري (www.nic.ir) علاوه بر ثبت dnsهاي اينترنتي نسبت به ثبت dnsهاي اينترانتي اقدام نمايند.

3- لازم به ذكر است در صورتي كه ميزباني وب سايت‌ها و پورتال‌هاي فوق به صورت داخلي و توسط بيمه انجام مي‌شود لازم است نسبت به اتصال مركز داده خود به شبكه ملي اطلاعات از طريق لينك اينترانتي اقدام نماييد.

4- مسوولان فن‌آوري اطلاعات بيمه‌ها به منظور كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران (معاونت توسعه و مديريت شبكه) مراجعه نمايند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *