خبرهای تازه از سیستم عامل آتی Windows 8

شرکت مایکروسافت انواع مختلف سیستم عامل آتی Windows 8 را معرفی کرد. این سیستم عامل جدید در انواع Windows 8 ساده، Windows 8 Pro، Windows 8 Enterprise و Windows RT ارائه خواهد شد. سه نوع اول برای پردازنده های x86 و نوع چهارم برای پردازنده های ARM خواهند بود.

نوع ساده Windows 8 برای کاربران عادی مناسب بود و نسخه های به روز شده ای از مرورگر IE و برنامه Task Manager را به همراه دارد. همچنین تغییر زبان (Language) این سیستم عامل به آسانی و سرعت انجام می شود.

نوع Windows 8 Pro برای کاربران سازمانی در نظر گرفته شده و ابزارها و امکانات متعددی را در اختیار آنان می گذارد. امکاناتی نظیر Virtualization، Encryption و Windows Media Centre.

نوع Windows 8 Enterprise برای سازمان ها و موسساتی است که دارای قرارداد Software Assurance با مایکروسافت هستند. امکانات Win 8 Pro و Win 8 Enterprise یکسان هستند.

پیش بینی می شود که سیستم عامل Win 8 در اواسط پاییز امسال و همزمان با فصل خریدهای پایان سال میلادی، با بازار عرضه شود.

همچنین شرکت مایکروسافت اعلام نمود که سیستم عامل سرور جدید خود را که Windows Server 2012 نامگذاری کرده است، در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. تاکنون از نام Windows Server 8 برای این سیستم عامل جدید استفاده می شد ولی شرکت مایکروسافت طبق سنت قدیمی خود، سال انتشار نسخه سرور را برای نامگذاری آن انتخاب کرده است.

نسخه آزمایشی Windows 8 و Windows Server 2012 در اسفند ماه سال گذشته عرضه شدند.

تنها نکته ای که هنوز شرکت مایکروسافت از بیان صریح آن طفره می رود، نحوه و امکان مهاجرت از سیستم های عامل فعلی به سیستم عامل آتی Win 8 است. مایکروسافت مدتهاست که امکان انتقال آسان از Win 7 به Win 8 را اعلام کرده است ولی تاکنون از اظهار نظر روشن و شفاف درباره نحوه انتقال از سیستم عامل Vista و یا Win XP به سیستم عامل جدید خودداری کرده است. به نظر می رسد که شرکت مایکروسافت هنوز مطمئن نیست که تا چه اندازه خواهد توانست امکان انتقال از این دو سیستم قدیمی به سیستم عامل جدید را فراهم آورد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *