مسدود شدن سایت به اشتراک گذاری فایل در اروپا

در جدیدترین اقدام کشورهای اروپایی برای مقابله با نقض مالکیت معنوی بر روی اینترنت، یک دادگاه در هلند به دو شرکت سرویس دهنده اینترنت (ISP) دستور داد تا سایت The Pirate Bay را مسدود سازند. سایت The Pirate Bay یکی از سایت های مشهور برای به اشتراک گذاری فایل (File Sharing) است که در چندین کشور اروپایی، طبق قانون، دسترسی به آن مسدود شده است.

طبق حکم دادگاه هلندی، دو شرکت بزرگ ISP موظف هستند که ظرف 10 روز دسترسی به سایت The Pirate Bay را برای کاربران هلندی خود مسدود سازند. در غیر این صورت، هر روز 10 هزار یورو جریمه خواهند شد.

از طرف دیگر، گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) در اعتراض به رای دادگاه هلندی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ساکت ننشسته و مقابله به مثل خواهد کرد.

پس از آن که قوه قضائیه فنلاند نیز در اقدامی مشابه، سایت The Pirate Bay را در این کشور مسدود کرد، گروه نفوذگران “ناشناس” از هواداران خود خواست به سایتی که مسئول اجرای قوانین کپی رایت در این کشور است، حمله کنند. این حمله در مراحل اول موفق بوده و برای مدتی سایت CIAPC فنلاند را مختل کرد. ولی بعد از مدت کوتاهی، سایت مجدداً فعال شد.

در حال حاضر قانون جدیدی به نام SOPA در مجلس سنا و کنگره آمریکا مطرح است که با نقض مالکیت معنوی بر روی اینترنت به شدت برخورد می کند. این قانون جنجالی اعتراضات و مخالفت های بسیاری را باعث شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *