Google یک بار دیگر جستجوگر Firefox شد

دو شرکت Google و Mozilla یک بار دیگر به توافق رسیدند تا جستجوگر Google به عنوان جستجوگر استاندارد و پیش فرض در مرورگر Firefox به کار گرفته شود. براساس این توافق سه ساله، شرکت Google سالانه حدود 300 میلیون دلار به شرکت Mozilla پرداخت خواهد کرد.

مبلغ توافق شده بسیار بیشتر از مبالغی است که در سال های گذشته از سوی Google به شرکت Mozilla پرداخت شده است. علت اصلی این افزایش قیمت، رقابت سرسختانه مایکروسافت برای جلب رضایت Mozilla برای جایگزینی جستجوگر Bing به جای Google بوده است.

در سال 2010 میلادی، شرکت Google کمی بیش از 100 میلیون دلار به Mozilla بابت استفاده از جستجوگر Google در مرورگر Firefox پرداخت کرد. این مبلغ 84 درصد از کل درآمد سالانه Mozilla را تشکیل می داد. سال قبل از آن، در سال 2009 میلادی، این مبلغ 89 میلیون دلار بود که معادل 86 درصد از درآمد کل Mozilla را شامل می شد.

مدت ها بود که شرکت Mozilla از جستجوگر Bing به عنوان یک برگ برنده در مذاکره با Google استفاده می کرد و حتی یک نسخه از مرورگر Firefox را ویژه Bing نیز منتشر کرد. اگر مایکروسافت می توانست با Mozilla بر سر استفاده از Bing به توافق برسد، قدم بزرگی برای Bing در افزایش سهم خود از بازار جستجوگرها به شمار می آمد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *