مایکروسافت به کمک کاربران Win XP می آید

windows-xp-به دنبال افزایش اعتراض کاربران سیستم عامل قدیمی Windows XP درخصوص مشکلات ارتقاء سیستم عامل، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که یک ابزار نرم افزاری برای کمک به این کاربران و سهولت در انتقال از Win XP به سیستم های عامل جدید به رایگان عرضه خواهد کرد.

ابزار رایگانی که مایکروسافت عرضه خواهد کرد PCmover Express نام دارد و نسخه ساده تری از ابزارهای مشابهی است که توسط شرکت Laplink به فروش می رسد.   

سیستم عامل قدیمی Windows XP آخرین اصلاحیه های امنیتی خود را در 19 فروردین سال آینده دریافت خواهد کرد و پس از آن، شرکت مایکروسافت پشتیبانی از این سیستم عامل 13 ساله را متوقف خواهد کرد.   

این هدیه رایگان مایکروسافت واکنشی است در برابر اعتراضات کاربران Win XP به روشی که اخیرا یکی از مدیران این شرکت برای ارتقاء سیستم عامل پیشنهاد داد و آن را بسیار ساده و آسان دانست. ولی در واقعیت تنها راه انتقال Win XP به سیستم های عامل جدیدتر Win 7 یا Win 8 انجام دستی بسیاری از کارهاست. تهیه بایگانی از اطلاعات از روی سیستم قدیمی، نصب تمام نرم افزارها روی سیستم جدید، انجام دوباره تمام تنظیمات موردنظر و …  

ابزار PCmover Express تمام فایل ها و تنظیمات کاربر را از Win XP به سیستم عامل جدید منتقل می کند ولی هیچ یک از نرم افزارهای کاربردی کاربر را روی سیستم جدید نصب نخواهد کرد. البته نسخه پیشرفته و پولی این ابزار قادر است تمام نرم افزارهای کاربردی را نیز به سیستم جدید انتقال دهد.   

نسخه انگلیسی ابزار PCmover Express از اوایل هفته آینده از سایت رسمی مایکروسافت قابل دریافت و استفاده خواهد بود.

همچنین از 17 اسفند ماه سال جاری، شرکت مایکروسافت بر روی صفحه نمایشگر کاربران Win XP پیام های هشدار و یادآوری درباره اتمام خدمات پشتیبانی فنی این سیستم عامل نمایش خواهد داد. این هشدارها، روز هشتم هر ماه میلادی تکرار خواهد شد، مگر آنکه کاربر بطور دستی آن را غیرفعال کند.

پنجره هشدار

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *