ایمیل ملی زیر ذره‌بین کمیسیون امنیت ملی

امنیت ایمیلعضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اعلام اینکه به طور حتم کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به دلیل حساسیت بالا موضوع ایمیل ملی را پیگیری می‌کند، گفت:‌ مسوولان این وزارتخانه باید با حضور در مجلس درباره اجرای این طرح شفاف‌سازی کنند.

به نقل از روزنامه فناوران، عوض حیدرپورشهرضایی درباره اقدامات عجولانه وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح‌های خود به‌ویژه طرح ایمیل ملی، گفت: به طور حتم جمهوری اسلامی ایران نیازمند راه‌اندازی سیستم‌های نوین و پیشرفته است، اما آنچه مسلم است مسوولان وزارت ارتباطات برای اجرای این‌گونه‌‌ طرح‌ها نخست باید به فکر ایجاد زیرساخت‌های مطمئن و پیشرفته باشند، نه اینکه برای اجرای عجولانه طرح‌ها از هر دستاویزی حتی سیستم‌های ارتباطی قدیمی استفاده کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، امنیت را مهم‌ترین محور اجرای طرح‌های نوین در حوزه ارتباطات خواند و افزود:‌ به نظر می‌رسد که این مقوله در اجرای طرح‌های دولت مغفول مانده است.

وی با اعلام اینکه به طور حتم کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به دلیل حساسیت بالا موضوع ایمیل ملی را پیگیری می‌کند، گفت:‌ مسوولان این وزارتخانه باید با حضور در مجلس درباره اجرای این طرح شفاف‌سازی کنند.

حیدرپورشهرضایی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید گزارشی را در حوزه امنیت، گستردگی، نیروی انسانی، تجهیزات و کارآمدی سیستم به اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ارایه کند، گفت: به طور حتم بعد از ارایه گزارش اگر امکانات و تجهیزات و نقشه راه وزارتخانه مورد تایید اعضا قرار نگرفت، مسوولان مربوطه باید در اجرای طرح‌های خود به ویژه اینترنت و ایمیل ملی تجدید نظر کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای وظایفش در ماه‌های اخیر را بسیار ضعیف دانست و گفت: متاسفانه محمدحسن نامی برای مدیریت این وزارتخانه از اهلیت لازم برخورد نیست.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *