قطع رابطه نفوذگران Anonymous و سایت افشاگر WikiLeaks

گروه ناشناسگروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) در اعتراض به اقدامات اخیر سایت افشاگر WikiLeaks با انتشار اطلاعیه ای، قطع رابطه و همکاری خود را با این سایت رسماً اعلام کرد.

سایت WikiLeaks که طی چند سال اخیر اقدام به افشاگری درباره مقامات دولتی کشورهای مختلف و به ویژه آمریکا کرده است و اطلاعات محرمانه آنها را از طریق سایت خود در اختیار عموم قرار داده، اخیراً برای کسب درآمد جهت پیشبرد اهداف خود، مراجعه کنندگان به سایت WikiLeaks را به نوعی وادار به کمک مالی می کند. در صورتیکه کاربر از دادن کمک مالی (در ظاهر اختیاری) خودداری کند، قادر به مشاهده اطلاعات افشا شده بر روی سایت نخواهد بود.

گروه نفوذگران “ناشناس” به این اقدام WikiLeaks اعتراض جدی داشته و آن را “آخرین میخ بر تابوت همکاری مشترک خود با WikiLeaks” اعلام کرده است. در اطلاعیه گروه نفوذگران “ناشناس” آمده است که “گر چه با غیر فعال ساختن امکانات Java در مرورگر، می توان مرحله دریافت کمک مالی اجباری در سایت WikiLeaks را دور زد ولی بسیاری از کاربرانی که تابحال توسط مقامات دولتی کشورهای مختلف مورد فریب و سوء استفاده قرار گرفته اند، از این مطلب بی خبر هستند و این دفعه نیز مورد فریب و سوء استفاده گردانندگان WikiLeaks قرار می گیرند.”

این گروه نفوذگر در پایان اطلاعیه خود با ابراز تاسف از اینکه 14 عضو این گروه در دفاع از اقدامات WikiLeaks در زندان و یا در انتظار محاکمه هستند، پایان همکاری و ارتباط خود را با این سایت افشاگری رسماً اعلام کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *