رتبه سایت‌هاي ایرانی در Alexa افت کرد

الکسابه دنبال فیلتر شدن موقت موتور جست‌وجوگر گوگل و سرویس جی‌میل طی روزهای گذشته رتبه سایت‌هاي ایرانی در سایت “الکسا” (Alexa) افت پیدا کرد.

به نقل از سایت خبری ایستنا و به گزارش دنیای اقتصاد درحالی سایت الکسا افت رتبه سایت‌هاي ایرانی را نشان مي‌دهد که رتبه بازدید سایت‌هاي ایرانی در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و برخی کشور‌هاي اروپایی افزایش یافته است. افت رتبه سایت الکسا از زمان فیلتر شدن موتور جست‌وجوگر گوگل آغاز شده و با وجود اینکه هم‌اکنون که این موتور جست‌وجوگر رفع فیلترشده، اما افت رتبه بازدید سایت‌هاي ایرانی در داخل ایران همچنان ادامه دارد. به اعتقاد کارشناسان استفاده کاربران ایرانی از VPN طی روزهای گذشته سبب شده بازدید از سایت‌هاي اینترنتی ایرانی در سایت الکسا با افت شدیدی مواجه شود.

سایت الکسا یک سایت رتبه‌بندی سایت‌ها براساس میزان ترافیک مصرفی آنها است. به این معنی که متناسب با میزان پهنای باند مصرفی، رتبه سایت را مشخص مي‌کند. در این سایت رتبه‌ها از یک شروع شده و تا اعدادی حدود 10 میلیون ادامه دارد. در این سایت هرچه عدد پایین‌تر باشد بهتر است. یعنی رتبه‌هایی که به یک نزدیکترند سایت‌هایی با میزان بازدید بیشتری هستند. البته ذکر این نکته لازم است که لزوما ترافیک سایت تابعی از تعداد بازدید نیست، اما برای به دست آوردن یک تقریب معیار خوبی است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *