یک آبروریزی دیگر برای مایکروسافت

در یک آبروریزی بزرگ برای مایکروسافت که شاید مدتها بود که نظیر آن را نداشتیم، این شرکت مجبور شد که نام و اصطلاح Metro را که تلاش می کرد با نام سیستم عامل جدید Windows 8 گره بزند، رها کند.

طبق یک اطلاعیه که از طرف اداره حقوقی شرکت مایکروسافت به همه مدیران، کارکنان، نمایندگان و دیگر نهادهای مرتبط با این شرکت، ارسال شده، هشدار داده شده که منبعد از کلمه Metro استفاده نکنند.

از زمانی که اولین تصاویر از شکل ظاهری و Desktop سیستم عامل جدید Windows 8 که در پاییز امسال به بازار روانه خواهد شد، منتشر شد، مسئولان مایکروسافت تلاش کردند تا نام Metro را برای صفحه جدید اصلی (Desktop) در فکر و ذهن کاربران جا دهند. شکل جدید Desktop در Windows 8 از مربع هایی تشکیل شده که هر کدام مربوط به یک برنامه کاربردی و یا سرویس می شوند. این مربع ها به صورت کاشی کنار هم چیده شده اند.

به دلیل کوتاهی و سهل انگاری برخی مسئولان مایکروسافت در خصوص نام Metro و تحقیق نکردن درباره اینکه این نام در انحصار شرکت یا فردی است و قبلاً ثبت تجاری شده یا خیر، اکنون که نسخه نهایی Windows 8 برای تکثیر و عرضه به بازار آماده شده، شرکت مایکروسافت قانونا مجبور به عقب نشینی شده است. از قرار معلوم یک شرکت آلمانی به نام Metro AG این نام تجاری را قبلاً به ثبت رسانده است.

مسئولان مایکروسافت برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر، مدعی شده اند که Metro نام پروژه ای بوده که برای ساخت Desktop جدید اجرا شده است و مثل نام بسیاری از پروژه های قبلی مایکروسافت، از این نام برای نامگذاری محصولات نهایی استفاده نشده است. البته کمتر کسی چنین بهانه ای را می پذیرد.

پس از این اتفاق، مایکروسافت به فکر پیدا کردن نام جایگزینی برای Metro افتاد و کلماتی نظیر Modern هم از طرف برخی مسئولان پیشنهاد شد. ولی در نهایت مایکروسافت تصمیم گرفته که فقط از اسم Windows 8، مثل دفعات قبل، استفاده کند و کاربران را بیشتر از این گیج و سردرگم نکند. 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *