حمله ای که شاید چندان واقعیت نداشت …

اکنـون پس از گـذشت تقـریبـاً یک هفتـه از ادعـای اولیـه کـارشنـاس ارشـد و شـاخص شرکت ضد ویروس F-Secure در خصوص تماس ایمیلی یک محقق هسته ای ایرانی با وی و اعلام حمله مجدد به تاسیسات هسته ای ایران، به نظر می رسد که این ادعا چندان پایه و اساسی نداشته است.

ادعای F-Secure

اگر هفته قبل از آن، دشمنان و برخی ساده لوحان، با خبر ویروس “مهدی” (Madi) ایجاد هیاهوی رسانه ای کردند، شاید هفته قبل نیز نوبت ما ایرانی ها بود که به برخی درس عبرتی بدهیم. تاکید بر اینکه ایمیل های ارسالی بطور حتم از داخل سازمان انرژی اتمی ارسال می شده، این فرضیه را تقویت می کند.

اگر واقعاً این ویروس جدید در آن حد و توان بوده که به تاسیسات هسته ای کشور رخنه کند، یقیناً با پخش موسیقی، باعث جلب نظر همه نمی شد. مگر آنکه دشمنان ما از حس شوخ طبعی زیادی برخوردار باشند و بخواهند یک ویروس فعال و مخفی را فدای یک اقدام کودکانه و بی حاصل نمایند.

تابحال ویروس های Duqu ,Stuxnet و Flame را در فهرست بدافزارهای سیاسی و تولید شده با حمایت دولت های متخاصم داشته ایم. ولی آیا بـایـد ویـروس *ThunderStruck را هم بـه ایـن فهـرست اضافه کنیم !؟ شاید هیچگاه به یقین ندانیم که چه اتفاقی افتاده ولی بسیاری از کارشناسان این ویروس احتمالی را هم ردیف سه ویروس دیگر نمی دانند.

شاید در نهایت این رویداد خیالی/واقعی بتواند سوژه و عنوان جالبی برای کنسرت های آتی گروه خواننده *AC/DC باشد. ولی بطور حتم، کارشناس ارشد F-Secure تا آخر عمر خود، از اینکه چنین مطلبی را ناپخته و تائید نشده، رسانه های کرد، پشیمان خواهد بود.

* ThunderStruck نـام آهنـگـی است کـه ادعـا شـده بـود از کـامپیـوتـرهـای آلـوده پخش می شـود. گـروه AC/DC نیز خواننده این آهنگ است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *