اصلاح مرورگر Chrome و انتشار نسخه جدید

شرکت Google با انتشار نسخه جدید مرورگر Chrome11 اقدام به اصلاح و ترمیم 27 حفره امنیتی در این مرورگر کرد.

اغلب این حفره‎های امنیتی توسط کارشناسان و محققان امنیتی کشف و شناسایی شده‎اند و طبق طرحی که Google سالها است به اجرا گذاشته، 500/16 دلار از این بابت، به این افراد پرداخت شده است. شرکت Google براساس درجه اهمیت حفره‎های کشف شده، به افرادی که این حفره‎ها را برای اولین بار شناسایی می‎کنند، مبالغی جایزه خواهد داد.

در بین 27 حفره امنیتی اصلاح شده در مرورگر Chrome11 هیچ حفره امنیتی “حیاتی” وجود ندارد و حداکثر درجه اهمیت برخی از این حفره‎ها، “زیاد” (High) است که دومین درجه، بعد از درجه “حیاتی” (Critical) به شمار می‎آید.

در یکسال گذشته در مرورگر Chrome  تنها سه مورد حفره امنیتی حیاتی کشف شده است. امکان امنیتی  Sandboxدر این مرورگر، قادر است میزان آسیب‎رسانی و فعالیت مخرب ناشی از سوءاستفاده از حفره‎های امنیتی را به حداقل برساند.

شرکت Google خود را متعهد کرده که در فاصله‎های زمانی 6-4 هفته، یک نسخه جدید از مرورگر Chrome را منتشر کند و بدین ترتیب اصلاح حفره‎های امنیتی و اصلاحات لازم دیگر را در نسخه جدید اعمال کند. جالب اینکه بدانید بیش از 700/3 تغییر کوچک و بزرگ در نسخه جدید Chrome11 انجام شده است. در بین این همه تغییر و تحول، افزوده شدن قابلیت تشخیص زبان و گفتار (Speech) در این مرورگر، از همه مهمتر و جالب‎تر است. با استفاده از این قابلیت جدید می توان از سرویس‎هایی نظیر Google Translate  بهره بیشتر و آسان‎تری برد. بدین ترتیب می‎توان بدون تایپ کردن و تنها با حرف زدن، متون مورد نظر را ترجمه کرد

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *