بدافزاری برای تمام فصول!

یک بدافزار جدید با فریب کاربران، بر روی انواع سیستم های عامل Windows، Linux و Mac نصب شده و دسترسی غیر مجاز (Back door) بر روی دستگاه آسیب پذیر را فراهم می آورد تا بدافزارهای بیشتری بر روی آن نصب و فعال گردند.

شرکت های امنیتی در روزهای اخیر سایت هایی را شناسایی کرده اند که در هنگام بازدید کاربر از این سایت ها، با نمایش یک پیام از کاربر می خواهند که یک برنامه Java را جهت نمایش صحیح سایت، بر روی کامپیوتر خود نصب کنند. در صورت فریب کاربر و تایید نصب برنامه، بر اساس نوع سیستم عامل دستگاه، یک بدافزار بر روی کامپیوتر قربانی نصب می گردد که هدف اصلی آن برقراری ارتباط با یک سرور فرماندهی است تا برنامه های مخرب دیگری را دریافت و نصب کند.

نکته قابل توجه درباره این بدافزار، توانایی تشخیص سیستم عامل بر روی کامپیوتر قربانی است تا بتواند فایل مخرب صحیح را بر روی آن نصب کند. حجم این فایل های مخرب نیز چندان کم نیست. نسخه Windows حدود 600 کیلوبایت و نسخه Linux بیش یک مگابایت است.

علاوه بر این، سعی و تلاش نویسندگان این بدافزار برای پوشش همه سیستم های عامل از جمله Linux قابل توجه و اهمیت است و نشان می دهد که هیچ سیستم عاملی از خطر بدافزارها در امان نیست.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *