خداحافظی Flash از محیط های Android

شرکت Adobe اعلام کرد که به زودی عرضه نرم افزار Flash Player برای سیستم عامل Android را متوقف خواهد کرد. این اقدام از نسخه 4.1 سیستم عامل که به زودی منتشر می شود، صورت خواهد گرفت.

این اعلام شرکت Adobe در راستای اجرای سیاست های جدید این شرکت است که در زمستان سال گذشته اعلام شد. شرکت Adobe تصمیم دارد که تمرکز بیشتری بر روی فناوری جدید AIR خود در محیط های Mobile و PC داشته باشد و کمتر درگیر عرضه و پشتیبانی نرم افزار Flash شود.

به همین دلیل سیستم عامل Android 4.1 یا Jelly Bean بطور پیش فرض، فاقد نرم افزار Flash خواهد بود. البته کاربران Android خواهند توانست که از Flash در محیط Android 4.1 استفاده کنند ولی شرکت Adobe هشدار داده است که امکان بروز رفتارهای غیرقابل پیش بینی وجود دارد. به تدریج نیز شرکت Adobe دسترسی به نسخه های به روز شده Flash را از طریق دستگاه های اداری Android محدود و متوقف خواهد کرد.

طی یکسال گذشته، نرم افزار Flash تبدیل به ابزار مناسب و محبوبی برای بدافزار نویسان شده و چندین بدافزار مهم توانسته اند با سوء استفاده از نقاط ضعف Flash به طور گسترده ای منتشر شوند. شرکت Adobe نیز به دفعات مجبور به عرضه اضطراری اصلاحیه های امنیتی برای مسدود کردن و ترمیم نقاط ضعف این نرم افزار شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *