ضد ویروس جعلی، حساب بانکی تان را خالی می کند

به تازگی، یک ضد ویروس جعلی برای محیط های Android کشف و شناسایی شده که احتمالاً گونه جدیدی از ویروس مشهور Zeus است و ویژه گوشی های هوشمند Android طراحی و ساخته شده است. این ضد ویروس جعلی که نام Android Security Suite Premium دارد، پس از آلوده کردن گوشی همراه، اقدام به سرقت پیام های SMS و ارسال آنها به یک سرور بر روی اینترنت، می کند.

بررسی های بیشتر نشان داده که این ضد ویروس جعلی، یک گونه جدید از ویروس ZitMo است. ویروس ZitMo اولین بار در حدود دو سال قبل شناسایی شد. این ویروس، گونه خاصی از ویروس مشهور Zeus است که مخصوص گوشی های همراه هوشمند ساخته شده و از آن برای سرقت اطلاعات بانکداری الکترونیکی بکار گرفته می شود.

بسیاری از ضد ویروس های جعلی و دروغین قصد ترساندن کاربر را دارند و با نمایش هشدارهای آلودگی (غیرواقعی)، کاربر را فریب داده و وی را به خرید نسخه کامل تری از ضد ویروس که در ظاهر قادر به پاکسازی کامپیوتر کاربر فریب خورده است، تشویق می کنند. ولی این ضد ویروس جعلی هیچ یک از این رفتارها را نشان نداده و هدف اصلی آن سرقت پیام های SMS است که از سوی بانک ها معمولاً برای تایید عملیات بانکی برای کاربر ارسال می شود تا وی آن را دریافت و در سیستم بانکداری الکترونیکی وارد کند.

اینگونه رفتارهای متفاوت این ضد ویروس جعلی و همچنین نقاط اشتراک آن با گونه هایی از ویروس Zeus نظیر استفاده از سرورهای فرماندهی و کنترل مشترک، به خوبی ارتباط این برنامه مخرب را با ویروس قدیمی و مشهور Zeus نشان می دهد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *