وزارت ICT: تلاش دشمن برای آسیب به فضای سایبری و ارتباطی كشور

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: دشمن در تلاش برای آسیب رساندن به فضای مجازی و سیستم ارتباطی نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، سعید شریف زاده روز پنج شنبه در مراسم افتتاح اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، افزود: جاسوسان رژیم اشغالگر قدس برای رصد فعالیت های سایبری نظام اسلامی، با سوء استفاده از مرزهای غربی كشور همسایه قصد اخلال و آسیب رساندن به فضای ارتباطی ایران هستند كه این كار شوم با اقدام متخصصان ایرانی راه به جایی نخواهد برد.

وی پیشرفت كشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را طی سالهای اخیر قابل توجه دانست و یادآور شد: امروز پیشرفت فناوری اطلاعات در كشور به حدی رسیده كه متخصصان ایرانی می توانند با تحت كنترل درآوردن هواپیمای فوق پیشرفته آمریكایی آن را سالم بر زمین بنشانند.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این میزان پیشرفت را غیرقابل اكتفا دانست و گفت: قناعت به این میزان پیشرفت، كشور را از توسعه و ترقی باز می دارد.

وی خط امن را سلاحی لازم و مناسب برای مقابله با تهاجم سایبری دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و خاطر نشان كرد:‌ با تسلط متخصصان ایرانی، این خط امن در جنگ 33 روزه لبنان برای مقابله با شنود و رصد مكالمات الكترونیكی مبارزان حزب الله ایجاد شد.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین امنیت شبكه، توسعه فناوری اطلاعات و شبكه های الكترونیكی و گسترش خدمات دولت الكترونیك را مهمترین ماموریت های اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: امروز مردم در شهرها و روستاها تحقق این برنامه ها را درخواست و پیگیری می كنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *