قرار بود بعد از نشست مسكو حمله سايبري عليه ايران انجام شود

به گزارش خبرنگار حقوقي ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنيت ملي»، با اشاره به موضوع حقوق بشر و امنيت ملي و نيز جنگ نرم دشمن، گفت: حقوق بشر در زمره مباحث سهل و ممتنع است كه دنياي علوم انساني را در بر گرفته و دامنه وسيعي از علوم مختلف را در خود دارد. به عنوان مثال از حقوق جزا، جرم‌شناسي، مباحث اقتصادي، علوم ارتباطات و حتي محيط زيست مي‌توان نام برد كه ارتباط تنگاتنگي با آن دارد و امروز وارد عرصه بين‌المللي شده است.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، اظهار كرد: اطلاع پيدا كرديم حمله عظيم سايبري بعد از نشست مسكو عليه تاسيسات ايران انجام خواهد شد و در نتيجه ما هم با تمام توان در مقابل اين حمله‌ها ايستادگي كرديم. ما تقريبا روزانه با اين حمله‌ها مواجه هستيم و اوباما هم سه بار اعتراف كرده كه در حمله به فضاي سايبري ايران به مشكل جدي برخورد كرده و اين مساله به دليل اقتدار بالاي ايران است.

مصلحي ادامه داد: راهكار ديگر براي مقابله با غرب، تشكيل گروه يا كميته مشتركي متشكل از كشورهاي آسيايي است كه از سوي غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده‌اند و راهكار ديگر، ارائه مدلي همگرا براي تسلط به مواضع نرم كشور در حوزه حقوق بشر است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه “ما به خوبي مي‌توانيم از فضاي سايبر براي همراه كردن افكار عمومي استفاده كنيم”، تاكيد كرد: ما آمادگي همكاري در اين بحث را داريم.

وي در ادامه صحبتهاي خود اظهار كرد: مقابله با اخلال در انتشار پيام مقدس اسلام در حوزه افكار عمومي، تعيين سخنگوي حقوق بشري به شكلي كه به صورت دائم به پرسش‌ها و اظهارنظرها راجع به وضعيت حقوق بشر در غرب پاسخگو باشد، تقويت تشكل‌هايي مردم‌نهاد و سازمان‌هايي كه توان پاسخگويي به اتهامات غرب را دارد و اطلاع‌رساني مستمر به مردم و نخبگان، از جمله راهكارهايي است كه در مقابل غربي‌ها بايد استفاده كنيم.

مصلحي در پايان گفت: بحمدالله دستگاه اطلاعاتي اين نظام براي اولين‌بار در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي از انسجام خوبي برخوردار است و اين انسجام نشان مي‌دهد كه دستگاه قضايي در اقتدار بالايي قرار گرفته و ظرفيت، اطلاعات و توان خوبي دارد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *