ابزار پاکسازی بدافزار Wiper توسط مرکز ماهر منتشر می شود

طبق اطلاعیه سازمان فناوری اطاعات ایران، به زودی مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عمیات رخدادهای رایانه ای) اقدام به انتشار ابزار پاکسازی بدافزار Flame یا Wiper خواهد نمود.

‌بدافزار Flame (شعله آتش) به کمک این ابزار از روی سیستم کاربران حذف می شود و در صورت تایید کاربران اطلاعات این بدافزار به منظور آنالیز بیشتر به مرکز ماهر ارسال خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه سازمان فناوری اطاعات ایران، خبر شناسایی این بدافزار برای نخستین بار از سوی مرکز ماهر ایران اعلام شد که طی چند روز گذشته مورد استناد نهادهای علمی و تخصصی این حوزه در سطح دنیا نظیر آزمایشگاه بدافزار مجارستان، سیمانتک، مک آفی، سوفوس و غیره قرار گرفت. 

البته در روز دوشنبه 8 خرداد از سوی موسسه تحقیقاتی CrySys وابسته به دانشگاه بوداپست مجارستان، یک گزارش مفصل 64 صفحه ای درباره بدافزاری بنام SkyWiper منتشر نمود که پس از اعلام جزئیات فنی بدافزار Flame از سوی مرکز ماهر در اوایل هفته جاری، در سایت این موسسه، به یکسان بودن دو بدافزار SkyWiper و Flame اشاره شده است. بسیاری از اعلامیه ها و واکنش های مراکز امنیتی در جهان، بر پایه این اطلاعات استوار است. در سال گذشته، این موسسه فعالیت چشمگیری بر روی ویروس Duqu نیز داشت.

به نقل از سایت خبری ایستنا، در اطلاعیه سازمان فناوری اطاعات ایران آمده است که با توجه به بررسی های تخصصی، به موقع و سریع صورت گرفته از سوی مرکز ماهر ایران،‌ابزار شناسایی این بدافزار از 20 روز گذشته در اختیار بخش های کاربردی قرار گرفته است.

 این اطلاعیه ذکر شده است که ‌کاربران می توانند جهت اخذ اطلاعات تکمیلی و جزئیات بهره گیری از ابزار پاک سازی بدافزار “شعله آتش” به سایت مرکز ماهر ایران به نشانی اینترنتی http://www.certcc.ir مراجعه کنند.

خبر تکمیلی:
مرکز ماهر ابزار پاکسازی شعله آتش را منتشر نمودو از این نشانی می توانید دریافت کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *