تبرئه سامسونگ، شرمندگی GFI

شرکت سامسونگ از طرف شرکت امنیتی GFI متهم به استفاده از ابزارهای جاسوسی و مخرب بر روی کامپیوترهای قابل حمل خود شد. این اتهام بر اساس اطلاعاتی بود که مسئولان GFI از نرم‎افزار ضدویروسViper خود به دست آورده بودند. این خبر آنچنان بزرگ و تکان دهنده بود که برای مدتی مسئولان شرکت سامسونگ را گیج و مبهوت کرد و به مسئولان شرکت GFI فرصت داد نتایج خود را یکبار دیگر بررسی و مرور کنند.

در این موقع بود که شرکت GFI مجبور شد بطور رسمی از بابت خبر منتشر شده و اتهام وارده به شرکت سامسونگ معذرت خواهی کرده و مطالب خود را تصحیح کند. شرکت GFI مدعی شده بود که شرکت سامسونگ یک ابزار جاسوسی از نوع Key logger را که کلیدهای زده شده توسط کاربر بر روی صفحه کلید را کنترل و ضبط می‎کند، بر روی کامپیوترهای قابل حمل خود نصب کرده است.

تحقیقات دقیق‎تر نشان داد که اصلاً چنین ابزار و فایلی بر روی کامپیوترهای سامسونگ وجود ندارد و نرم‎افزار ضدویروس viper که متعلق به شرکت GFI است، به اشتباه تنها با تشخیص شاخه C:windowsSL که محل نصب یک ابزار جاسوسی به نام Star Logger است، کشف و شناسایی این برنامه مخرب را اعلام کرده است. شاخه مورد نظر توسط سیستم عامل windows برای نرم‎افزار Live Application ایجاد می‎شود و محل نصب فایل‎های زبان‎های مختلف برای این نرم‎افزار است.

مسئولان GFI اقرار کردند که تنها تشخیص این شاخه برای اعلام آلودگی سیستم کافی نبوده و نرم‎افزار ضد ویروس Viper باید کنترل‎های بیشتری را قبل از اعلام و هشدار آلودگی انجام می‎داد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *