خرید شرکت امنیتی Sentigo توسط McAfee

شرکت McAfee اعلام کرد که شرکت Sentigo را که در زمینه امنیت بانک‎های اطلاعاتی تخصص دارد، خریده است. مبلغ خرید اعلام نشده است.

شرکت Sentigo سالهاست با شرکت McAfee در ارائه فناوری اطلاعات امنیتی جدید برای محافظت از بانک‎های اطلاعاتی همکاری مشترک دارد. بسیاری از محصولات نرم‎افزاری Sentigo با ابزار امنیتی McAfee e-Policy سازگار بوده و تحت مدیریت یکپارچه این ابزار نرم‎افزاری عمل می‏کند.

همچنین محصولات امنیتی McAfee که اختصاصاً برای تأمین امنیت بانک‎های اطلاعاتی طراحی و تهیه شده‎اند، از فناوری‎های Sentigo استفاده می‎کنند. محصولاتی نظیر McAfee Vulnerability Manager for Data bases و McAfee Integrity Monitoring for Data bases .

همزمان، شرکت Intel که سال گذشته شرکت McAfee را به قیمت 7/7 میلیارد دلار خریداری کرد، اعلام کرده از فناوری امنیتی McAfee برای ارائه ” خدمات امنیتی ابری” ( Cloud Security Services) استفاده خواهد کرد. این خدمات برای سخت‎افزارها و دستگاه‎های قابل حمل (Mobile Devices) خواهد بود.

به اعتقاد مسئولان Intel، در آینده وجه تمایز دستگاه‎های قابل حمل، میزان و درجه امنیت آنها خواهد بود. ارائه خدمات امنیتی به اینگونه دستگاه‎ها نیز باید بصورت ” سرویس‎های ابری ” (Cloud Services) باشد و طراحی و ساخت این سرویس به این آسانی و سرعت قابل انجام نیست. ولی Intel با استفاده از فناوری‎های حاضر و آماده McAfee امیدوار است قدم‎های بزرگی را در زمان کوتاهی بردارد.

هدف Intel گنجاندن امکانات مدیریت امنیت در سخت‎افزار دستگاه‎های قابل حمل است. این امکانات مدیریتی می‎تواند قابلیت‎های امنیتی مختلفی را بر روی دستگاه فعال کرده و ارائه دهد. امکاناتی نظیر مقابله با بدافزارها، تشخیص اصالت کاربر ( User Autheutication) و تأیید اعتبار نشانی‎های(IP (IP Verification.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *