Apple پیشنهاد Kaspersky را برای ضدویروس iOS رد کرد

طبق اظهارات مدیرعامل Kaspersky مسئولان شرکت Apple پیشنهاد وی را برای طراحی و ساخت ضدویروسی برای سیستم عامل Apple iOS که بر روی گوشی های iPhone و دستگاه های iPad اجرا می شود، رد کرده و نیازی برای آن ندیده اند.

شرکت Apple از ابتدا درباره امنیت محصولاتش، سر خود را زیر برف کرده و همچنان معتقد است که خطر چندانی کاربران این محصولات را تهدید نمی کند. زمانی هم که سعی کرده در برابر بدافزارها واکنشی نشان دهد، همیشه با تاخیر بوده است.

شرکت Apple معتقد است که تمام نرم افزارهای کاربردی در محیط iOS از طریق شبکه App Store توزیع می شوند و قبل از ارائه این نرم افزارها به کاربران، کنترل های کامل و متعددی در خصوص سلامت و ایمنی آنها به عمل می آید. اگر هم کسی با شکستن قفل محصولات Apple اقدام به نصب و استفاده آزادانه از انواع نرم افزارهای غیر مجاز و تایید نشده، می کند، مسئولیتش با خودش است و ارتباطی به Apple ندارد!

شرکت Apple تصور می کند که اگر به Kaspersky مجوز ساخت ضد ویروس برای iOS را بدهد و آن را به طور مجاز از طریق App Store در اختیار کاربران قرار دهد، چنین به نظر خواهد آمد که دیگر Apple به تنهایی قادر به تامین امنیت کاربرانش نیست و آنان احتیاج به کمک نفر ثالثی دارند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *