ابطال عضویت کاربران Facebook توسط یک بدافزار !

اخیراً ایمیل هایی که در ظاهر از طرف Facebook هستند، بطور انبوه به کاربران در کشورهای مختلف ارسال شده اند. در ایمیل های جعلی از کاربر درخواست شده که عضویت خود را در سایت اجتماعی Facebook تایید کرده و یا اقدام به ابطال آن نماید. کاربرانی که فریب این ایمیل های دروغین را خورده و بر روی پیوند (Link) موجود در متن پیام کلیک کنند، به احتمال زیاد، امکان نصب یک بدافزار را بر روی کامپیوتر خود فراهم کرده اند.

پیوند مخرب در این ایمیل ها، کاربر را به یک برنامه کاربردی ویژه Facebook کشانده و اقدام به نصب یک برنامه کوچک Java بر روی کامپیوتر قربانی می کند. این برنامه Java مکرراً با نمایش یک پیام، از کاربر می خواهد که یک اصلاحیه برای نرم افزار Adobe Flash را دریافت و نصب کند. در صورت تایید کاربر برای این کار، یک بدافزار از نوع Back-Door بر روی کامپیوتر نصب می شود که دسترسی غیرمجاز افراد بیگانه را به کامپیوتر از راه دور فراهم می کند.

کلیه کاربران باید در هنگام دریافت ایمیل های مشکوک و غیر عادی، هوشیاری بیشتری به خرج داده و به دور از وسوسه و عجله، قبل از کلیک کردن بر روی پیوندها و یا بازکردن فایل های پیوست، کمی تامل و بررسی کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *