سهامداران جدید، Facebook را به دادگاه کشاندند

در کمتر از یک هفته پس از انتشار سهام سایت اجتماعی Facebook در بازار بورس نیویورک آمریکا، سهامداران جدید، Mark Zuckerberg مدیر عامل و بنیانگذار Facebook را به همراه چند موسسه مالی حمایت کننده از Facebook به دادگاه کشیده و از آنان شکایت کردند.

در شکایت سهامداران ادعا شده است که مدیرعامل، مدیرمالی و اعضای هیئت مدیره Facebook و چند موسسه مالی حامی Facebook در زمان عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار بورس، اطلاعات سازمانی خاصی را مخفی نگه داشته و در اختیار عموم، از جمله خریداران سهام، نگذاشته اند. این اطلاعات مربوط به پیش بینی و آمار منفی درباره میزان رشد درآمد Facebook در زمان عرضه آن در بورس می شود.

تردیدها زمانی آغاز شد که برخلاف هیاهو و جنجال های قبل از عرضه سهام که امیدها و انتظارات زیادی برای افزایش چشمگیر و سریع ارزش سهام Facebook به وجود آورده بود، این سهام به سختی توانست ارزش خود را در همان روز اول عرضه، در بورس ثابت نگه دارد. پس از آن نیز طی هفته گذشته از 38 دلار به 34 و در پایان هفته گذشته به 31 دلار رسید. با توجه به عرضه 421 میلیون عدد سهم Facebook، در کمتر از یک هفته، ارزش سهام این شرکت حدود 5/2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وکلایی که شکایت سهامداران را بر علیه مدیران Facebook در دادگاه مطرح کرده اند، سابقه موفقی در برنده شدن اینگونه پرونده ها دارند. لذا پیش بینی می شود، در صورت وجود کوچکترین احتمال پنهان کاری، شرکت Facebook وادار به پرداخت میلیون ها دلار خسارت به سهامداران خود شود.

اینگونه شکایت ها می تواند باعث اختلال در برنامه ها و عملکرد عادی Facebook گردد و شاید شرکت را وادار سازد تا یک یا چند مدیر ارشد را برای آرام کردن وضعیت، قربانی کند. گفته می شود که Facebook از هم اکنون برای مهار این بحران، یک گروه ویژه و متخصص در امور روابط اجتماعی و عمومی استخدام کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *