پایان Rebootهای مکرر در Windows 8

طبق قول مسئولان شرکت مایکروسافت، گزینه جدیدی در سیستم عامل Windows 8 خواهد بود که مانع از راه اندازی (Reboot)های مکرر سیستم خواهد شد.

این فناوری جدید قادر خواهد بود مشکلاتی را که باعث دو بار راه اندازی مکرر سیستم عامل می شوند، تشخیص داده و ابزارهای بازیابی (Recovery) و تعمیر (Repair) را در اختیار کاربر قرار دهد، قبل از اینکه سیستم وادار به راه اندازی بار سوم شود.

بعلاوه، با توجه به سرعت راه اندازی سریع Windows 8 داشتن یک چنین گزینه ای ضروری بود. زیرا برخلاف سیستم های عامل قدیمی، کاربر دیگر فرصت نخواهد داشت تا از روش های همیشگی (مانند کلیدهای F2 و یا F8) مانع از راه اندازی سیستم عامل شود.

راه اندازی مکرر سیستم عامل در گذشته برای شرکت مایکروسافت دشواری های زیادی به بار آورده است. در سال 2008 میلادی، به روز رسانی سیستم عامل Vista برای آماده سازی آن جهت نصب Service Pack 1، باعث راه اندازی مکرر و بی پایان سیستم ها شد. در سال 2009، کاربرانی که قصد ارتقاء سیستم خود را از Vista به Windows 7 داشتند، با مشکل مشابهی روبه رو شدند. در سال 2010 میلادی نیز نصب یک اصلاحیه بر روی سیستم های عامل Win XP که آلوده به یک ویروس خاص بودند، راه اندازی مکرر سیستم های آلوده را به همراه داشت.

با بکارگیری این فناوری جدید، سیستم عامل Windows به صورت Failover عمل خواهد کرد و به محض این که تشخیص دهد، سیستم عامل موفق به راه اندازی کامل نخواهد شد و در صورتی که راه اندازی شود، سیستم پایدار نخواهد ماند، سریعاً گزینه هایی جهت حل مشکل پیش آمده، تعمیر سیستم عامل و بازیابی اطلاعات از دست رفته احتمالی، برای کاربر نمایش می دهد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *