وزير ICT خبر داد: جست‌وجوگر بومي در راه است

به گزارش ايسنا، رضا تقي‌پور در مراسم دومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از صحبت‌هاي خود به شبكه ملي اطلاعات اشاره كرد و اين طرح را يكي از اقدامات اساسي و بنيادي وزارت ارتباطات بر شمرد و افزود: براي به سرانجام رسيدن اين شبكه سه فاز مختلف تعريف شده است كه فاز اول كه به بحث تفكيك شبكه‌ها و امنيت مربوط مي‌شود و بايد تا نيمه اول امسال به پايان برسد.

وي در ادامه انتقال كل ميزباني‌ها به كشور را دومين مرحله از عملياتي كردن اين طرح برشمرد و اظهار اميدواري كرد كه اين اقدام تا پايان سال 92 به نتيجه برسد.

تقي‌پور مديريت بومي و داخلي شبكه‌ها به صورت تمام و كمال را مرحله سوم اين طرح دانست و همچنين به طراحي سيستم عامل “زمين” در سطح ملي اشاره كرد و اقدام بعدي وزارت ارتباطات را راه‌اندازي جويشگر يا جست‌وجوگر بومي دانست.

البته تقي‌پور خاطرنشان كرد كه هيچ يك از اين دو پروژه كار دولت محسوب نمي‌شود و در اين زمينه دولت تنها به حمايت بخش خصوصي پرداخته است.

وي همچنين به تلاش‌هايي كه در زمينه سخت‌افزار آغاز شده اشاره كرد و با بيان اين‌كه در حال حاضر آزمايشگاه‌هاي تشخيص كيفي در دانشگاه‌ها راه‌اندازي شده اظهار كرد: در حال حاضر تمام زيرساخت‌هاي لازم براي امور پژوهشي در داخل كشور فراهم شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *